بازی زمینه‌ساز بروز استعدادهای نهفته در کودکان می‌شود

متخصص روانپزشکی گفت: بازی از جمله نیازهای اصلی و محوری در کودکان است، لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نگین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازی یکی از نیازهای اصلی و محوری کودکان است که به رشد اجتماعی در کودکان سرعت می‌ بخشد و موجب شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پدر و مادر احساس می‌کنند مدتی است که کودک زود عصبانی می‌شود، دچار شب اداری شده است، تمایل دارد به طور دائم در کنار شما باشد، از تاریکی و تنهایی به طور غیرمنطقی می‌ ترسد و در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاده است؟ هیچ توضیحی به شما نمی‌دهد، توصیه می‌شود به بازی کودک توجه شود.

متخصص روانپزشکی گفت: مادر حین بازی باید به نحوه ادای کلمات رفتارها و برخوردهای کودکان دقت داشته باشند، زیرا کودکان گاهی اوقات کودکان در بازی، اتفاق‌های ناخوشایند و آزاردهنده‌ای که باعث آسیب روانی آنها شده است، را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در واقع بازی محل بازسازی واقعه‌ای خواهد بود که کودک را به نحوی آزار داده است.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه علائم اضطراب در کودکان با بزرگسالان متفاوت است، پرخاشگری یکی از علائم شایع در کودکان آسیب دیده است، بنابراین نیاز است بدون وسواس و نگرانی بیش از حد، به هر نوع تغییر رفتار او دقت شود.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت بازی کردن بر کودکان، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در صورت مشاهده این تغییرات، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، به روانپزشک مراجعه شود.

کد خبر 652092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.