اجرای طرح «منطقه هوای پاک» در شهر انگلیسی

شورای شهر شفیلد انگلستان یک منطقه هوای پاک را معرفی کرده است که از نیمه‌شب بیست‌وهفتم فوریه ۲۰۲۳، رانندگان خودروهای آلاینده و قدیمی را به تهیه خودروهای جدید تشویق می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شفیلد جدیدترین شهر بریتانیا است که طرح «منطقه هوای پاک» را به مرحله اجرا درآورده است. شورای این شهر مطرح کرد که همه مستحق تنفس هوای پاک هستند و شفیلد به‌عنوان شهری که به فضای باز و سبز خود افتخار می‌کند باید اقداماتی را به‌کار گیرد تا اطمینان حاصل کند مکانی امن برای همه است، بنابراین از اجرای طرح یادشده از نیمه‌شب بیست‌وهفتم سال جاری خبر داد و از رانندگان آلاینده‌ترین و قدیمی‌ترین خودروهای منطقه که تردد بالایی نیز در این ناحیه دارند درخواست کرد هرچه سریع‌تر نسبت به جایگزینی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

شورا اعلام کرد که دولت بریتانیا سال ۲۰۱۷ به‌طور قانونی به این نهاد دستور داده است تا به‌منظور کاهش سطوح خطرناک دی‌اکسید نیتروژن (NO2) در این شهر شمال، طرح منطقه هوای پاک را اجرا کند.

سنجش سطوح این گاز گلخانه‌ای در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ حاکی از فراتر رفتن شفیلد از محدودیت‌های قانونی و سلامتی NO2 است و شورای شهر مطرح کرد که برای مقابله سریع با این مشکل و کمک به بهبود سلامت مردم محلی، منطقه هوای پاک (Caz) معرفی شده است که مطابق با آن، وسایل‌نقلیه قدیمی و آلاینده به‌عنوان منابع اصلی آلودگی هوا لازم است نسبت به تهیه خودروهای جدید اقدام کنند.

اجرای طرح منطقه هوای پاک در شهر انگلیسی

شورای شهر شفیلد تأکید کرد که تأثیر این اقدام، سطحی وسیع‌تر از مرکز شهر را در بر می‌گیرد، چراکه استفاده از وسایل‌نقلیه پاک‌تر به‌معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر و نه فقط در منطقه هوای پاک است.

شورا تصریح کرد که از چالش‌هایی که معرفی منطقه هوای پاک برای کسب‌وکارها و صاحبان وسایل نقلیه ایجاد می‌کند، آگاهی کامل دارد، به همین دلیل یک بسته مالی دولتی برای افرادی تهیه کرده است که برای جایگزینی خودروی خود به حمایت نیاز دارند.

شورای شهر شفیلد همچنین اعلام کرد که از زمان اجرای طرح منطقه هوای پاک، رانندگان متخلفی که حداقل استانداردها را در منطقه رعایت نمی‌کنند، ملزم به پرداخت جریمه‌هایی خواهند بود که صرف هزینه‌های اداره منطقه و بهبود بیشتر حمل‌ونقل محلی می‌شود تا آلودگی هوا را در شفیلد کاهش دهد.

کد خبر 652045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.