ابتلا به آسم خطر بروز آرتریت را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا به آسم و اگزما، خطر بروز آرتریت را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به‌منظور بررسی ارتباط بین بیماری آسم، اگزما و آرتریت مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۱۷ هزار فرد مبتلا به آسم یا اگزما و ۱.۲ میلیون فرد بدون این مشکلات را به مدت هشت سال مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که خطر بروز استئوآرتریت در میان افراد مبتلا به آسم یا اگزمای آلرژیک ۵۸ درصد بیشتر از دیگر افراد بدون این مشکلات بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بروز استئوآرتریت در میان افرادی که هم‌زمان درگیر آسم و اگزما بودند، بیشتر و قابل‌توجه‌تر بود. پژوهشگران همچنین خطر ابتلاء به استئوآرتریت در میان افراد مبتلا به آسم آلرژیک را با افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) مقایسه کردند و متوجه شدند که احتمال ابتلاء به استئوآرتریت در میان افراد مبتلا به آسم ۸۳ درصد بیشتر از افراد مبتلا به COPD بود.

نتایج مطالعات پیشین انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آنتی‌هیستامین‌ها با کاهش پیشرفت ساختاری در آرتروز زانو مرتبط است. بنابراین ممکن است مصرف داروهایی برای درمان آسم یا اگزمای آلرژیک بتواند خطر ابتلاء به استئوآرتریت را کاهش دهد، البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد تا اطلاعات مفیدی ارائه شود. توصیه شده است افراد مبتلا به آسم یا آلرژی در صورت احساس درد در مفصل‌های خود، به پزشک مراجعه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Rheumatic Diseases منتشر شده است.

کد خبر 651190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.