«متان» جایگزین آب در قمر تایتان است

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در «تایتان» باران و حتی دریاچه‌های مایع نیز وجود دارد، همچنین سطوح یخ‌زده و صخره‌های یخی در این قمر مشاهده می‌شود اما در تمام این پدیده‌ها به جای آب، متان وجود دارد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تحقیقات بشر در حوزه شناخت منظومه‌ شمسی ازجمله اقمار زحل، اظهار کرد: تاکنون با توجه به مطالعاتی که در حوزه شناخت منظومه شمسی صورت گرفته است، پیرامون قمر «تایتان» مسائل متعددی را کشف کرده‌ایم.

وی افزود: درحال‌حاضر پژوهشگران علت اینکه تایتان از سطحی پوشیده از متان تشکیل‌شده است را کشف کرده‌اند، درواقع در این قمر به جای آب، متان مشاهده می‌شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: در تایتان باران و حتی دریاچه‌های مایع نیز وجود دارد، همچنین سطوح یخ‌زده و صخره‌های یخی در این قمر مشاهده می‌شود، اما در تمام این پدیده‌ها به جای آب، متان وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این قمر ابرهای گازی نیز مشاهده می‌شود و تاکنون بشر موفق شده علت وجود متان در تایتان را کشف کند، درواقع وجود متان در این قمر به جنس سیاره زحل وابسته است.

منتظری در رابطه با ویژگی‌های سیاره زحل گفت: سیاره زحل نیز تقریباً جنسی مشابه تایتان دارد و از ترکیبات مواد آلی، کربنی و هیدروکربن‌های سبک‌تر از آب تشکیل شده است.

وی افزود: امروزه بشر توانسته است که روش شکل‌گیری و پدید آمدن اقمار این سیاره را نیز کشف کند و اکنون طبق مطالعاتی که طی چند ماه اخیر پیرامون این سیاره صورت گرفته، می‌دانیم که اقمار اصلی زحل از خود سیاره جدا شده و در مدار قرار گرفته است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع اقمار زحل معمولاً هم جنس یکدیگر بوده و سن یکسانی نیز دارند، این اقمار در مدار زحل در حال حرکت هستند و خود حلقه زحل نیز جنسی مشابه همین اجرام دارد.

کد خبر 650793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.