برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی در گلستان شهدای اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: ۳۰ رویداد مختلف ویژه تعطیلات نوروز و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در شهر اصفهان در حال اجرا است. از امروز (دوشنبه) ویژه‌برنامه «هم‌قسم»، بزرگ‌ترین محفل قرآنی با حضور قاریان قرآن بین‌المللی، در سالن گلستان شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه_ در سومین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: از لحظه سال‌تحویل جشن‌های بزرگی در گلستان شهدا، کمپ باغ فدک و پل خواجو در شهر اصفهان اجرا شد که بازتاب‌های خوبی در سطح ملی داشت.

وی افزود: ۳۰ رویداد مختلف ویژه تعطیلات نوروز و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در شهر اصفهان در حال اجرا است. از امروز نیز ویژه‌برنامه «هم‌قسم»، بزرگ‌ترین محفل قرآنی با حضور قاریان قرآن بین‌المللی در سالن گلستان شهدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: تلاش ما در مجموعه شهرداری شناسایی نقاط آسیب سال‌های گذشته با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان بود تا بتوانیم این فضا را تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: ویژه‌برنامه «هم‌آوا» به فرازخوانی زیر گنبدهای تاریخی شهر اصفهان اختصاص دارد که بازتاب خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته است و هر بامداد همچنین قبل از افطار زیر گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد جامع و مسجد امام اصفهان توسط قاریان اصفهانی اجرا می‌شود.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به برپایی نشست‌های جزءخوانی قرآن مجید به همت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جزءخوانی قرآن در محور چهارباغ و در همه محلات و مناطق برگزار می‌شود.

اختصاص تابلوهای شهروندی به مقوله عفاف و حجاب

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مجموعه مردمی برای فعالیت‌های قرآنی در مساجد حمایت‌هایی دریافت می‌کنند و تلاش شده است که همه مناطق پوشش داده شوند. همچنین کمپینی متناسب با عفاف و حجاب در ماه رمضان به راه افتاده و تابلوهای شهروندی در مترو و فضاهای شهری به این موضوع اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مشکلی که همچنان وجود دارد، افرادی هستند که اصرار بر رفتارهایی دارند که شایسته شهر اصفهان و در شأن ماه مبارک رمضان نیست؛ به نظر می‌رسد بخشی از این رفتارها سازماندهی‌شده است و از محدود اختیارات شهرداری خارج است. امیدواریم دادستانی و نیروی انتظامی برای حل این معضل ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه فضاهایی برای صرف غذای مسافران نوروزی تعبیه شده است، افزود: متأسفانه راهنمایان و افرادی که بتوانند مسافران را به این مجموعه‌ها راهنمایی کنند، وجود ندارند و به‌نوعی این فضاها بلااستفاده مانده است.

شاهمرادی تصریح کرد: جشن آغاز ماه مبارک رمضان که برای اولین بار در میدان امام اصفهان برگزار شد، بازتاب‌های ملی و بین‌المللی داشته است و یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌ها در این ایام بود. این رویدادها با همکاری شهرداری و دیگر نهادها برگزار می‌شود.

کد خبر 650533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.