اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه در اصفهان به مناسبت نوروز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰ عنوان برنامه با استفاده از تجربه سال گذشته پیش‌بینی شده است، گفت: سال گذشته اصفهان برترین کلانشهر کشور در حوزه رویدادهای فرهنگی و گردشگری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _پنجشنبه سوم فروردین ۱۴۰۲_ در برنامه رادیویی «صدای شهر»، اظهار کرد: بیش از سه ماه است که برای این ایام در حال برنامه‌ریزی هستیم تا عید نوروز و ماه رمضان شیرینی را در کنار هموطنان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ عنوان برنامه با استفاده از تجربه سال گذشته پیش‌بینی شده است، افزود: سال گذشته اصفهان برترین کلانشهر کشور در حوزه رویدادهای فرهنگی و گردشگری شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در باغ غدیر از بیش از ۳۰۰ بازی و سرگرمی و برنامه‌های تفریحی در کنار خانواده استفاده ببرند، این برنامه که تحت عنوان «همبازی» شناخته می‌شود، از سوم تا دهم فروردین، از ساعت ۱۴:۳۰ برقرار است.

وی ادامه داد: در کوه صفه که عرصه بازی‌ها و جشنواره‌های مهیج نوروزی ما تحت عنوان «هم‌نورد» است نیز از بیست‌وهشتم اسفندماه تا دوازدهم فروردین جشنواره‌های مختلفی داریم.

شاهمرادی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از هفتم تا یازدهم فروردین در سالن اجتماعات گلستان شهدا، محفل بزرگ قرآنی با حضور پنج نفر از قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های ناژوان، خاطرنشان کرد: از کسانی که ناژوان را ندیدند دعوت می‌کنیم که به ناژوان بیایند، برنامه «هم‌نفس» و نمایش عروسک‌های نوری را در این عرصه خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در باغ گل‌ها، نوعی اتاق فرار را با عنوان «هم‌دست» داریم که می‌توانند نقشه آن را در ورودی باغ بگیرند، یک رویداد کاملاً جذاب است تا لحظات خوبی را در کنار خانواده رقم بزنند.

وی تصریح کرد: رویداد «هم‌سنگر» را در گلستان شهدای اصفهان در حوزه ایثار و شهادت داریم که تا دوازدهم فروردین هر روزه ساعت ۱۵ تا ۲۲ برقرار است و برنامه ویژه‌ای را برای کودکان و نوجوانان داریم.

شاهمرادی با بیان اینکه در ماه رمضان رویداد چاووش‌خوانی و مناجات‌خوانی را داریم، افزود: در بازار اصفهان و بازارچه علی قلی آقا که هر دو از محورهای تاریخی هستند این برنامه برگزار می‌شود تا مردم با آئین‌های ماه مبارک رمضان در این دو محور آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق شهری اصفهان رویدادهای قرآنی برگزار می‌شود، گفت: در تخت فولاد که یکی از عرصه‌های معنوی و گردشگری است برنامه‌های ویژه‌ای را داریم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به رویداد «نیم‌رخ»، گفت: بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان است که به افتخار نوروز و مسافران نوروزی، شاهنشین پل خواجو و خانه تاریخی اژه‌ای‌ها باز شد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در تالار تیموری نیز رویداد نمایشگاهی با عنوان «گوشه‌های اصفهان» داریم که منتخبی از چند محراب تاریخی اصفهان را می‌توانند مشاهده کنند و عرصه عمومی برای بازدید از ایوان نیز فراهم شده است.

شاهمرادی با اشاره به پنجم رمضان، سالروز حماسه مردمی اصفهانی‌ها به مناسبت انقلاب اسلامی، گفت: بزرگداشت پنجم رمضان را در تخت فولاد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اتفاقات ویژه ماه مبارک رمضان در اصفهان، افزود: قرائت ابوحمزه ثمالی در مسجد جامع اصفهان که قدمت چند ده ساله دارد، برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه «هم‌گود» را داریم که زورخانه‌گردی در آن انجام می‌شود، از ساعت ۲۱ می‌توانند زورخانه‌ها را ببینند، هموطنان می‌توانند جزئیات بیشتر این برنامه را در اپلیکیشن اصفهان من یا صفحات اجتماعی اصفهان فرهنگ ببینند.

شاهمرادی با بیان اینکه همزمان با ماه رمضان، جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان را در اصفهان برگزار می‌کنیم، افزود: در بیش از ۲۰ رشته ورزشی رقابت‌ها انجام می‌شود، سال گذشته بیش از شش هزار ورزشکار شرکت کردند که امید است امسال نیز تکرار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است خاطرات خوبی برای مسافران نوروزی رقم بخورد و از فضای معنوی ماه مبارک رمضان نیز در کنار نوروز بهره‌مند شوند، امسال برنامه جزءخوانی قرآن کریم در محور چهارباغ نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 649709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.