آیا هوش‌مصنوعی می‌تواند سرعت رشد علم را افزایش دهد؟

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: با وجود نظرات منفی پیرامون گسترش هوش‌مصنوعی، بسیاری از دانشمندان امیدوارند که با کنترل فناوری‌های هوشمند سرعت رشد علم را افزایش دهند.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت فعلی تکنولوژی هوش‌مصنوعی و ویژگی‌های سامانه‌های هوشمند کنونی اظهار کرد: به طور کلی هوش‌مصنوعی که در حال حاضر سامانه‌هایی از جمله Chat GPT را تشکیل داده است به شکل شگفت‌انگیزی پیشرفته است.

وی افزود: درواقع توانایی‌هایی که امروزه در سامانه‌های هوشمندی مانند Chat GPT مشاهده می‌شود در برخی مواقع بسیار بهتر و قدرتمندتر از انسان‌ها است.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: در حال حاضر نمونه‌هایی از فعالیت‌های سامانه Chat GPT در حوزه تفسیر آیات قرآن یا مقاله‌نویسی منتشر شده که نشان‌دهنده توانایی‌های این سامانه است.

وی در رابطه با نقص‌هایی که در سامانه‌های فعلی وجود دارد، گفت: در حال حاضر نقص‌هایی در سامانه‌های هوشمند وجود دارد که هوش‌مصنوعی همچنان نتوانسته است تمام توانایی‌های انسان را تقلید کند.

شهبازی در همین رابطه تاکید کرد: با این حال مشکلات و نقص فناوری‌های هوشمند به سرعت در حال رفع شدن است و برخی انسان‌ها که از فناوری‌های نوین هراس دارند، در رابطه با سرعت پیشرفت سیستم‌های هوشمند هشدارهای بسیاری اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به نظر دانشمندان پیرامون هوش‌مصنوعی گفت: با وجود نظرات منفی پیرامون گسترش هوش‌مصنوعی، بسیاری از دانشمندان امیدوارند که با کنترل کردن فناوری‌های هوشمند سرعت رشد علم را افزایش دهند.

کد خبر 650348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.