تصویب پروژه اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی در نیواورلئان

شورای شهر نیواورلئان ایالات‌متحده‌آمریکا در راستای ایجاد برابری در زمینه حمل‌ونقل و حذف ازدحام ترافیک به تصویب پروژه سیستم اتوبوس تندرو تمام الکتریکی در شهر پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل منطقه‌ای نیواورلئان (RTA) اعلام کرد که شورای شهر نیواورلئان پروژه مسیر کرانه شرقی-غربی ترانزیت اتوبوس تندرو (BRT) را تصویب کرده است تا علاوه بر کاهش بالقوه ۳۰ دقیقه‌ای زمان رفت‌وآمد حمل‌ونقل عمومی، عدالت حمل‌ونقل و ایجاد برابری در دسترسی به آن را بهبود ببخشد و از ازدحام ترافیک رهایی یابد.

شورای شهر توضیح داد که بی‌آرتی یک سیستم حمل‌ونقل سریع با ظرفیت و کیفیت بالا است که از اتوبوس‌ها برای ارائه خدماتی شبیه به سیستم ریلی استفاده می‌کند و این اقدام را اغلب با استفاده از خطوط اختصاصی، اولویت‌بندی علائم ترافیکی و تخصیص نقاط خاص برای توقف انجام می‌دهد.

شورا در ادامه اعلام کرد که بی‌آرتی این پتانسیل را دارد که زمان رفت‌وآمد حمل‌ونقل عمومی را از ۹۰ دقیقه به ۶۰ دقیقه کاهش دهد و استفاده از آن به‌منظور بهبود عدالت و برابری در زمینه حمل‌ونقل، رهایی از تراکم ترافیک و دردسر یافتن جای پارک، بهبود و رشد محله‌ها، رشد اقتصادی و افزایش رقابت نیواورلئان با سایر شهرهای بزرگ ایالات‌متحده در زمینه حمل‌ونقل عمومی انجام گرفته است که در حال حاضر در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

شورای شهر نیواورلئان تأکید کرد که تصویب این طرح طی یک فرآیند توسعه و تعامل قوی در بیش از ۶۷ جلسه منحصربه‌فرد و دریافت هزاران پاسخ نظرسنجی انجام گرفته است تا بهترین طراحی اولیه برای مسیر تردد این اتوبوس‌ها فراهم شود. علاوه بر این در جلسات شورا مطرح شده است که اجازه برای ایجاد مسیر جدید اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی صادر شده است.

با این حال به‌رغم حمایت قاطع از این طرح در نظرات عمومی جلسه کمیته حمل‌ونقل شورای شهر، تصمیم به تعویق اجرای آن گرفته شد تا زمان لازم برای اطمینان از فرآیندهای بودجه ایالتی و فدرال فراهم آید.

مدیر اجرایی شورای شهر نیواورلئان مطرح کرد که با تأیید شورای شهر، سازمان حمل‌ونقل منطقه‌ای نیواورلئان می‌تواند برای ۵۰ درصد از هزینه تخمینی ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون دلاری پروژه از محل بودجه فدرال از قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها و مشاغل کشور درخواست دهد و پس از دریافت این مقدار از بودجه مورد نیاز بلافاصله یک تیم مهندسی را برای شروع توسعه طراحی با همکاری جامعه استخدام کند.

تصویب پروژه اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی در نیواورلئان

کد خبر 650039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.