آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز شنبه با گذر امواج کم دامنه از روی کشور، در بعضی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد شده و در نواحی جنوب غرب، غرب و شمال غرب و به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر، بارش برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز استان سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه، در نیمه شرقی کشور روند دما افزایشی خواهد بود؛ همچنین از امروز تا روزه روز جمعه، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و بعدازظهر روز یکشنبه و دوشنبه، خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

کد خبر 649736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.