اختلال تشخیص چهره، نشانه کرونای طولانی مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یکی از علائم کرونای طولانی مدت بروز اختلال تشخیص چهره است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان کالج دارتموث در آمریکا به منظور بررسی علائم کرونای طولانی مدت مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۴ فرد مبتلا به کرونای طولانی مدت را مورد ارزیابی قرار دادند. بسیاری از افراد شرکت‌کننده در مطالعه اعلام کردند که هنگام تشخیص چهره دچار مشکل می‌شوند.

اختلال تشخیص چهره یک مشکل عصبی است که ممکن است به صورت مادرزادی یا پس از سکته مغزی یا آسیب مغزی رخ دهد. محققان به منظور بررسی دقیق‌تر، یک فرد مبتلا به کرونای طولانی مدت که پیش از آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹ قدرت تشخیص چهره طبیعی داشت را مورد ارزیابی قرار دادند. این شخص دو ماه پس از مبتلا شدن به بیماری کرونا دچار مشکلاتی در تشخیص چهره شد.

شخص مورد ارزیابی دو ماه پس از مبتلا شدن به بیماری کرونا، قادر نبود به راحتی چهره افراد را تشخیص دهد و برای شناختن آن‌ها به صدای این افراد توجه می‌کرد. او علائم دیگر مانند میگرن، مه مغزی و خستگی را نیز تجربه کرد. به گفته محققان، عوارض کرونای طولانی مدت مانند مه مغزی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و آن‌ها قادر نخواهند بود فعالیت‌های روزمره خود را به راحتی انجام دهند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 649335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.