توجه به امنیت شغلی معلمان مدارس غیرانتفاعی در بخش‌نامه جدید آموزش‌وپرورش

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در بخشنامه نیروی انسانی که ابلاغ کرده‌ایم، بخشی از امنیت شغلی مدنظر معلمان مدارس غیرانتفاعی حل خواهد شد، زیرا با این بخشنامه تغییر در نیروی انسانی برای مدیران مدارس هزینه‌بردار خواهد بود.

به گزارش ایمنا، احمد محمودزاده درباره گلایه بسیاری از معلمان درمورد نبود امنیت شغلی در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در بخشنامه نیروی انسانی که ابلاغ کرده‌ایم، بخشی از امنیت شغلی مدنظر معلمان مدارس غیرانتفاعی حل خواهد شد، زیرا با این بخشنامه تغییر در نیروی انسانی برای مدیران مدارس هزینه‌بردار خواهد بود.

وی افزود: مؤسس یا هیئت امنای مدرسه دیگر هر سال هر نیرویی را به سازمان معرفی نمی‌کنند تا بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی وی صورت بگیرد زیرا هر یک از این فرآیندها مستلزم هزینه و زمان‌بر است، بنابراین مدیر از روز اول به این فکر خواهد بود که معلمانی را جذب کند که با او همراهی همیشگی داشته باشند، در نتیجه بخشنامه نیروی انسانی به این موضوع خواهد پرداخت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به موضع بیمه معلمان، اشاره کرد و گفت: برای بیمه معلمان آموزش و پرورش ساعت مهم است؛ معلمی ممکن است چندین سال در کلاس‌های درس حاضر بوده باشد، اما ساعات تدریس برای بیمه مهم است. این قانون بیمه است که متناسب با ساعات فعالیت به معلم بیمه اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: معلمانی که تمام‌وقت در مدارس حضور دارند ۳۰ روز و به صورت یک ماه کامل بیمه می‌شوند، اما هر معلمی که به نسبت ساعتش به صورت متناسب بیمه نمی‌شود، مدیران مدارس تخلف کردند. در سامانه مشارکت‌ها امکان ثبت شکایت برای آن معلم زیان دیده امکان‌پذیر است و ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. مؤسسان باید طبق قانون وزارت کار بیمه معلمان را درست اعلام کنند.

منبع: مهر

کد خبر 648727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.