چه ارتباطی بین کرونای شدید و بیماری قلبی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کرونای شدید خطر بروز بیماری قلبی پس از بهبودی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان نروژی به منظور بررسی تاثیرات نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بر سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند بیمارانی به دلیل مبتلا شدن به نوع شدید بیماری کرونا، سه ماه پس از بهبود یافتن تغییراتی در سطح کلسترول خون تجربه می‌کنند.

به گفته متخصصان، کلسترول یک عنصر سازنده مهم در بدن است که انواع مختلفی دارد، یکی از آن‌ها LDL نام دارد که با نام کلسترول بد شناخته می‎‌شود. این نوع کلسترول خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ باعث افزایش سطح کلسترول بد خون می‌‎شود و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی پس از بهبود یافتن از کرونا را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، افرادی که درگیر نوع شدید کرونا می‌شوند، باید در مورد سطح کلسترول خود آگاهی لازم را کسب کنند تا بتوانند اقدامات لازم جهت پیشگیری از عواقب ناشی از آن را انجام دهند. عوامل دیگر مانند سیگار کشیدن، چاقی و فشار خون بالا نیز در این زمینه تاثیرگذار است. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 648653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.