از چه سنی باید سطح کلسترول خون را اندازه‌گیری کرد؟

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که افراد باید از سن ۲۰ سالگی سطح کلسترول خون خود را اندازه‌گیری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسترول ماده‌ای است که در خون وجود دارد و بدن برای چندین عملکرد بیولوژیکی به آن نیازمند است. البته سطح بالای کلسترول خون در رگ‌های خونی رسوب و آن‌ها را باریک می‌کند، همچنین بر جریان خون نیز تأثیر می‌گذارد. گاهی اوقات این رسوبات باعث بروز لخته خون می‌شود و خطر ابتلاء به سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

از چه سنی باید سطح کلسترول خون را اندازه‌گیری کرد؟

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که افراد باید از سن ۲۰ سالگی سطح کلسترول خون خود را اندازه‌گیری کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که میزان کلسترول خون باید از اوایل زندگی مورد بررسی قرار بگیرد، حتی کودکان و نوجوانان نیز باید آزمایش مربوط به آن را انجام دهند. کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد بالای ۲۰ سال لازم است هر پنج سال یک بار این آزمایش را انجام دهند.

سطح ایده‌آل کلسترول چقدر است؟

تا قبل از ۱۹ سالگی، سطح کلسترول خون باید کمتر از ۱۷۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح طبیعی کلسترول بزرگسالان باید کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد. زمانی که کلسترول خون بین ۲۰۰ تا ۲۳۹ باشد، فرد در معرض ابتلاء به کلسترول بالا قرار دارد و باید آن را کنترل کند.

آیا سابقه خانوادگی تأثیری بر سطح کلسترول دارد؟

ژنتیک نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارد. افرادی که سابقه خانوادگی کلسترول بالا دارند، در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دارند. افزایش سطح کلسترول خون خطر ابتلاء به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی مانند سکته قلبی و سکته مغزی را به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. افرادی که در اعضای نزدیک خانواده شاهد حمله قلبی بوده‌اند، باید مراقب سطح کلسترول خون خود باشند.

کلسترول بالای خون باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

کلسترول بالای خون باعث بروز مشکلاتی مانند درد قفسه سینه، حمله قلبی و سکته می‌شود. همچنین، بیماری‌هایی مانند بیماری کلیوی، دیابت، کم کاری تیروئید و لوپوس خطر ابتلاء به کلسترول بالا را افزایش می‌دهد.

چگونه می‌توان کلسترول بالای خون را کنترل کرد؟

رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک قابل‌توجهی می‌کند. متخصصان معتقدند که با ایجاد تغییرات اندک در عادات سبک زندگی می‌توان سطح کلسترول خون را کنترل کرد. کنترل سطح کلسترول خون خطر بروز عوارض جدی سلامت را کاهش می‌دهد.

کد خبر 601384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.