تقویت عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی الکتریکی در نیویورک

مدیران نیویورک آمریکا در نظر دارند از حدود ۱۰ میلیون بودجه دریافتی از سوی دولت برای تقویت عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی الکتریکی بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک از جایگزین کردن ۹۲۵ اتوبوس قدیمی ناوگان با اتوبوس‌های برقی و همچنین نصب ۳۱۵ ایستگاه شارژ برای این خودروهای سبز با استفاده از بودجه جدید دولت آمریکا به مبلغ ۱۰.۱ میلیون دلار خبر داده و مدعی شده‌اند این ایستگاه‌ها را به طور برابر در سراسر شهر توزیع خواهند کرد. البته خودروهای جدید، تنها اتوبوس‌های الکتریکی را شامل نخواهد شد، بلکه الکتریکی‌سازی سایر وسایل نقلیه عمومی نظیر ون‌های مسافربری و کامیون‌های باربری را نیز در بر خواهد گرفت و از این طریق به بهبود کیفیت هوای شهر و تحقق اهداف بلندپروازانه توسعه پایدار نیویورک کمک زیادی خواهد کرد.

به لطف بودجه جدید، نیویورک پیشرفت بسیار زیادی را در زمینه ایجاد حمل‌ونقل دوستدار محیط زیست تجربه خواهد کرد و از این طریق خواهد توانست کاهش انتشار گازهای آلاینده را نیز از خودروهای سنگین نظیر کامیون‌ها برای شهر به ارمغان بیاورد.

تقویت عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی الکتریکی در نیویورک

اهداف نیویورک

برنامه‌ریزان نیویورک پیش از این هدف جایگزینی چهار هزار خودروی شهری را تا سال ۲۰۲۵ مورد نظر گرفته بودند که با تحقق آن در سپتامبر ۲۰۲۲، یعنی سه سال قبل از موعد مقرر، باعث شگفتی بسیاری از مدیران سراسر دنیا شدند. امروزه ناوگان خودروهای الکتریکی شهر متشکل از انواع وسایل نقلیه است که مدیران از افزایش تعداد آن‌ها به پنج هزار مورد تا ژوئن سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند و در نظر دارند از این طریق، علاوه بر تحقق اهداف صفر انتشار کربن، روش‌های عبور و مرور را برای شهروندان تسهیل کنند.

از سوی دیگر، افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و توزیع برابر آن‌ها در سراسر نیویورک، علاوه بر بهبود عملکرد وسایل نقلیه عمومی، شهروندان بیشتری را به جایگزین کردن خودروهای خود با وسایل نقلیه برقی سوق خواهد داد و این امر به سهم خود، تحقق اهداف شهر را با سرعت بالاتری امکان‌پذیر خواهد کرد. در این راستا، به‌زودی پنج ایستگاه جدید شارژ در پنج منطقه نیویورک نصب خواهد شد که در مجموع شامل ۱۳۶ نقطه شارژ خواهد بود.

کد خبر 648087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.