آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۱ + جزئیات

چهارشنبه آخر سال با همه دورهمی‌ها و شیرینی‌هایی که برای خانواده‌های ایرانی به دنبال دارد، به دلیل غفلت و ناآگاهی عده‌ای، دردسرهایی را هم برای هم‌وطنان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارشنبه آخر سال با همه دورهمی‌ها و شیرینی‌هایی که برای خانواده‌های ایرانی به دنبال دارد، به دلیل غفلت و ناآگاهی عده‌ای دردسرهایی را هم ایجاد می‌کند.

دردسرهایی که در روزهای پایانی سال و چند روز مانده به عید نوروز کام هموطنان را تلخ و حتی خانواده‌هایی را عزادار می‌کند، هر ساله در این ایام نیروهای امدادی، خدماتی، امنیتی و پزشکی در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند تا هر طور شده خسارات را تا جای ممکن کاهش دهند.

امسال نیز روزها قبل برنامه‌های اورژانس، پلیس، آتش‌نشانی و سایر نهادهای ذی‌ربط اعلام شده و به مردم قول داده شده که با تمام توان از امنیت جانی و روانی آن‌ها دفاع می‌کنند.

۹:۰۰ صبح؛ ۱۵ نفر فوتی و ۵۴ مورد قطع عضو در کشور

به گفته جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور تا ساعت ۹ صبح امروز ۳۷۲ نفر مصدوم و فوت شدند.

میعادفر اظهار کرد: ۵۷ نفر بستری شدند، از این تعداد شش نفر در قسمت مراقبت‌های ویژه هستند و ۲۷۵ نفر نیز ترخیص و ۲۳ نفر در محل درمان شدند.

وی افزود: ۱۵ مورد فوت گزارش شده که این آمار هنوز تغییری نداشته است، از این تعداد هفت نفر در تبریز، تهران چهار نفر، همدان دو نفر و ارومیه و قزوین نیز یک نفر بودند.

رئیس اورژانس کشور گفت: تاکنون ۵۴ مورد قطع عضو، ۹۰ مورد آسیب به چشم و ۱۳۴ مورد حادثه سوختگی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مصدوم در شهرهای تهران با ۹۱ مصدوم و آذربایجان شرقی با ۴۲ مصدوم و آذربایجان غربی با ۲۱ مصدوم بوده است.

۱۴:۱۵ بعد از ظهر| مصدومیت ۴ جوان حین ساخت نارنجک‌های دستی

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، اظهار کرد: در ساعت ۱۴:۱۵ امروز یک مورد حادثه انفجار و آتش‌سوزی ناشی از موادمحترقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۲۸ را به محل حادثه واقع در محله قلعه‌مرغی اعزام کرد.

وی درباره دلیل وقوع این حادثه نیز گفت: چهار جوان که همگی بین ۲۰ تا ۲۲ سال سن داشتند در قسمت انباری این ساختمان که در پشت بام واقع شده بود، مشغول ساخت نارنجک‌های دستی با اکلیل سرنج بودند که ناگهان این مواد منفجر شده و موجب آتش‌سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه چهار جوان از محل خارج شده بودند، گفت: این افراد از ناحیه دست‌ها و همینطور سر و صورت دچار سوختگی شده بودند که به همین دلیل در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.

۱۵ بعد از ظهر؛ افزایش فوتی‌ها به ۱۶ نفر

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به ۱۶ نفر رسیده است.

آمار فوتی‌ها در تبریز هفت نفر، تهران پنج نفر، همدان دو نفر، ارومیه یک نفر و قزوین یک نفر بوده است.

آمار کل مصدومان از اول اسفند تا کنون ۳۷۳ نفر گزارش شده است و آمار مصدومان بستری ۵۶ نفر که پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۲۷۸ نفر درمان و ترخیص شده‌اند، درمان در محل نیز ۲۳ نفر گزارش شده است. همچنین ۵۴ نفر تاکنون قطع عضو شده‌اند و آمار آسیب به چشم ۹۰ نفر بوده است، آمار سوختگی ۱۳۴ نفر و یک آمبولانس آسیب دیده است. تهران با ۹۱ نفر مصدوم رکورددار تعداد مصدومان است و پس از آن آذربایجان شرقی با ۴۲ نفر و آذربایجان غربی ۲۱ مصدوم داشته است.

۱۵:۴۶ بعد از ظهر؛ آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۱ به ۴۳۶ نفر رسید

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، تا این لحظه آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال ۴۳۶ نفر است که ۷۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، چهار نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین ۵۷ نفر دچار قطع عضو شدند و ۱۱۶ نفر دچار آسیب چشمی شده‌اند.

۱۷:۰۰ عصر سه‌شنبه؛ ۶۰ مورد قطع عضو و ۵۰۰ نفر بستری در کشور تا این ساعت

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: تجمیع آمارهای استانی از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ نفر در سراسر کشور دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۸۸ تن در بیمارستان بستری و شش تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ تن نیز درمان و ترخیص شده‌اند، افزود: ۶۰ مورد قطع عضو، ۱۳۳ مورد آسیب به چشم و ۱۸۶ مورد سوختگی در کشور داشتیم. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم به ترتیب با ۱۳۵، ۶۸ و ۲۷ مورد دارای بیشترین مصدومان در کشور هستند.

۱۷:۴۵ عصر سه‌شنبه؛ حادثه و قطع عضو نوجوان اصفهانی

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۷:۴۵ مصدومیت در پی ترکیدن ترقه به مرکز اورژانس است گزارش شد.

وی افزود: این حادثه در وینیچه مبارکه رخ داد و بلافاصله مأموران امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: یک پسر ۱۴ ساله در پی این حادثه مصدوم و با قطع انگشت دست، به بیمارستان محمد رسول‌الله مبارکه منتقل شد.

۱۸:۰۰ عصر سه‌شنبه؛ تهران، رکورددار آمار مصدومان

بر اساس جدیدترین آمار اورژانس از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۸، تعداد کل مصدومان ۵۴۵ نفر است که از این تعداد ۸۹ مورد بستری هستند و شش نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد قطع عضو ۶۴ مورد، آسیب به چشم ۱۴۲ مورد و سوختگی ۱۹۳ مورد اعلام شده است. همچنین تاکنون ۴۰۹ نفر از مصدومان، درمان و ترخیص شده‌اند و ۳۱ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.

بیشترین تعداد مصدومان به تفکیک استان‌های کشور به تریبت استان تهران با ۱۳۷ نفر، استان آذربایجان شرقی با ۷۱ و استان آذربایجان غربی با ۳۸ نفر مصدوم هستند.

۱۹:۳۰ شامگاه سه‌شنبه؛ انفجار در خیابان عسگریه اصفهان

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۹:۰۳ امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ حادثه انفجار ترقه‌های در حال ساخت به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی افزود: این حادثه در خیابان عسگریه دوم رخ داد و بلافاصله دو واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: دو نفر با سوختگی ۲۰ درصدی و یک نفر با سوختگی ۳۵ درصدی شامل سوختگی دست، سر و صورت بر اثر این حادثه مصدوم و جهت دریافت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند.

۱۹:۴۰ شامگاه سه‌شنبه؛ آمار مصدومان به ۷۱۴ نفر رسید

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور تازه‌ترین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور را ۷۱۴ تن اعلام کرد و اظهار کرد: از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز ۱۶ تن جان خود را از دست داده و ۷۱۴ تن نیز مصدوم شده‌اند.

۲۱:۰۰ شامگاه سه‌شنبه؛ فوت یک نفر در شهر قدس به دلیل انفجار مواد محترقه

یحیی صالح‌طبری، رئیس اورژانس تهران از فوت یک نفر در شهرقدس خبر داد و اظهار کرد: یک آقای ۳۲ ساله در بیمارستان شهر قدس جان خود را به دلیل شدت آسیب‌های وارده از انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داد.

۲۱:۴۵ شامگاه سه‌شنبه؛ مصدومیت نوجوان نجف‌آبادی در انفجار ترقه

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۴۵ امشب _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ حادثه انفجار ترقه کنار یک نوجوان ۱۶ ساله به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی افزود: این حادثه در پارک شهید منتظری نجف‌آباد رخ داد و بلافاصله مأموران امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این پسربچه دچار ۱۰ درصد سوختگی دست و پا و جهت دریافت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان شهید منتظری منتقل شد.

۲۲:۳۰ شامگاه سه‌شنبه؛ دستگیری هشت نفر از کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند

سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه آنچه که مردم تهران بزرگ دیدند ناشی از حضور گسترده پلیس بود، اظهار کرد: نیروهای انتظامی در جهت تأمین امنیت شهروندان تلاش‌هایی کردند و شب آخر سال کم حادثه را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: کاهش تلفات مصدومان نشان داد مردم می‌توانند با همراهی کودکان خود و استفاده از مواد کمتر محترقه شب خوبی را داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از همکاران ما امشب آسیب دیده است و در مجموع هشت نفر از کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند، دستگیر شدند.

کد خبر 647831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.