آماده‌باش ۱۶۱ پایگاه اورژانس استان اصفهان /مسیر را برای نیروهای امدادی باز کنید

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آماده‌باش ۱۶۱ پایگاه اورژانس استان اصفهان، گفت: تقاضامندیم افراد با دیدن خودروهای امدادی، مسیر را باز کنند تا نیروهای امدادی به سرعت به محل حوادث برسند.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت چهارشنبه‌سوری همه واحدهای امدادی اورژانس شامل ۱۶۱ پایگاه زمینی، هوایی و موتورلانس در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و مأموران امدادی اورژانس در مراکز شهرها و میادین اصلی مستقر هستند.

وی در صورت رخداد حادثه بلافاصله مأموران امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام خواهند شد، افزود: عمده توصیه‌ها برای بیماران قلبی، تنفسی و خانم‌های باردار است که از گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و توصیه می‌شود امشب از منازل خود خارج نشوند و در اماکن ناامن حضور پیدا نکنند.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه صدا، موج و ترکش‌های ناشی از انفجار موادمحترقه برای سه گروه ذکر شده آسیب‌زا است، تصریح کرد: احتمال سقط جنین برای مادران باردار وجود دارد و رعایت نکات ایمنی و پرهیز از مکان‌های پرخطر را باید در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: عمده خطرات مراسم چهارشنبه سوری به علت داشتن احساس کنجکاوی و جسارت بیشتر، متوجه گروه‌های سنی نوجوان و جوان است و علی‌رغم تذکرها و توصیه‌ها، تمایل به تجربه کردن بعضی رفتارها دارند.

پرتاب ترقه به سمت خودروهای امدادی در سال گذشته

عابدی با بیان اینکه ممکن است که این قشر به علت احساسات والدین خود بعضی رفتارها را دور از چشم آنها انجام دهند، گفت: روشن کردن آتش با بنزین و نفت و پرتاب کردن اشیای آتش‌زا و منفجره داخل آتش، از جمله رفتارهای خطرناکی است که والدین باید مراقب آنها باشند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز افراد از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه‌سوری، اضافه کرد: بهتر است والدین شرایطی را فراهم کنند تا نوجوانان و جوانان در محیطی امن هیجانات خود را تخلیه کنند و در کنار والدین خود حضور داشته باشند.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ممکن است به علت تجمع افراد در خیابان‌ها، اماکن و معابر شهری شاهد ترافیک سنگین یا حتی راه‌بندان باشیم؛ از همین رو تقاضامندیم افراد با دیدن خودروهای امدادی مسیر را باز کنند تا نیروهای امدادی به سرعت به محل حوادث برسند.

وی افزود: سال گذشته شاهد پرتاب ترقه به سمت خودروی آمبولانس بودیم که خسارات بسیاری را ناوگان امدادی وارد کرد و امید است در پی فرهنگ‌سازی‌های انجام شده شاهد چنین اقداماتی در چهارشنبه‌سوری سال جاری نباشیم؛ چراکه در هر خودروی آمبولانس، بیماری بدحال حضور دارد یا خودرو در حال حرکت به سمت مصدومی بد حال است.

کد خبر 647862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.