تلاش شورای شهر آمریکایی برای رفع معضل اجاره‌های کوتاه‌مدت

شورای شهر پلانوی آمریکا به‌طور رسمی مشکلات ناشی از اماکن اجاره‌ای کوتاه‌مدت را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکلات مربوط به اجاره‌های کوتاه‌مدت در محله‌های تگزاس هر روز بیش از پیش نمایان می‌شود و این معضل در حال تخریب بافت‌های محلی و اجبار ساکنان بومی محله‌ها به مهاجرت از محل زندگی خود است. به این ترتیب شورای شهر پلانو درصدد رسیدگی به معضل برآمد و فرمانی لازم‌الاجرا در مورد این اماکن به تصویب رساند. این فرمان پلانو را به دومین شهر تگزاس شمالی تبدیل کرد که مشکل موجود را مورد توجه ویژه قرار داده است.

شورای شهر در این زمینه به بررسی راه‌کارهای موجود برای محدود کردن قراردادهای اجاره‌های کوتاه‌مدت به لحاظ قانونی پرداخت که از طریق برنامه‌ها و سایت‌های اجاره املاک منعقد می‌شود، چراکه پس از برگزاری نخستین جلسه رایزنی عمومی درباره مشکلات ناشی از این املاک اجاره‌ای، عده بسیاری از ساکنان شهر از آن‌ها به‌عنوان یک معضل ایمنی و امنیتی نام برده بودند.

شورای شهر پلانو طی تحقیقات اولیه خود دریافت که این املاک متعلق به سرمایه‌گذارانی است که بدون هیچ تمایلی برای سکونت و تنها با قصد اجاره دادن ملک خود در مدت زمان‌های محدود، به خرید خانه‌ها و آپارتمان‌های محله‌های بومی می‌پردازند که این اقدام آن‌ها با ورود مشکلات بسیاری هم‌چون افزایش جرم و جنایت، تیراندازی‌های غیرقانونی، آلودگی‌های صوتی، مزاحمت برای ساکنان دائمی و انباشت زباله در این مناطق منجر شده است.

تلاش شورای شهر آمریکایی برای رفع معضل اجاره‌های کوتاه‌مدت

شورای شهر پلانو به این ترتیب تدوین یک فرمان احتمالی را مورد بررسی قرار داد که شامل اقدام فوری برای ممنوعیت ایجاد هرگونه ملک اجاره‌ای کوتاه‌مدت جدید در جامعه می‌شود و بر اساس منطقه‌بندی خاصی قابل اجرا است. همه اعضای شورای شهر نیز موافقت خود را با روند این قانون اعلام کردند.

شهردار پلانو با این حال فرمان یادشده را نیازمند جمع‌آوری داده‌ها، ملاحظات قانونی و بررسی‌های بیشتر دانست که در این راستا، دادستان شهر با صدور حکمی قطعی، رسیدگی به موانع قانونی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد که ممنوعیت مطلق ملک‌های اجاره‌ای کوتاه‌مدت در شهر خلاف قانون اساسی است و وضع قوانینی خاص تنها برای اجاره‌های کوتاه‌مدت ممکن نیست، اما گزینه‌هایی برای محدود کردن آن‌ها از طریق منطقه‌بندی ویژه وجود دارد که تا سی‌ام ماه می ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 647752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.