اقدامات و مراحل مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یک سری پیش‌نیاز دارد. رمز ارزها یک کلاس دارایی کاملاً جدید را شکل داده‌اند. آن‌ها با وجود جذب میلیون‌ها نفر سرمایه گذار تا امروز، هنوز برای عده زیادی ناشناخته باقی مانده‌اند.

حتی ممکن است فردی با سال‌ها تجربه فعالیت و ترید در بازار فارکس، بورس یا دیگر بازارهای مالی، آشنایی کافی با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم مراحل خرید ارز دیجیتال را با یکدیگر قدم به قدم دنبال کنیم.

انتخاب کیف پول، اولین گام از مراحل خرید ارز دیجیتال

اپلیکیشن‌های مخصوص ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را با نام کیف پول (والت) می‌شناسند. نحوه کارشان با اپلیکیشن‌های بانکی متداول کاملاً متفاوت است و هیچ شباهتی با آن‌ها ندارند. رمز ارزها به خاطر داشتن ساختاری غیر متمرکز، کنترل کامل دارایی را از طریق کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. کلید خصوصی به زبان ساده یک رشته کاراکتر است و مالکیت مقدار مشخصی رمز ارز را نشان می‌دهد. یک والت رمز ارز در اصل ابزاری برای تولید و سپس نگهداری امن کلیدهای خصوصی است، چرا که اگر آن‌ها در اختیار دیگران قرار بگیرند، رسماً مالک دارایی شما شده‌اند.

در مراحل خرید ارز دیجیتال متوجه خواهید شد که کیف پول‌ها را از یک زاویه به دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌کنند. مدل‌های نرم افزاری شبیه یک اپلیکیشن عادی روی گوشی، تبلت یا لپ شما نصب می‌شوند. برخی بدون نیاز به نصب نرم افزاری و در قالب یک وب اپلیکیشن (از طریق مرورگر وب) در دسترس هستند. دانلود و نصب آن‌ها رایگان است. کار با کیف پول‌های نرم افزاری راحت‌تر و سریع‌تر است، اما سطح امنیت پایین‌تری دارند. مدل‌های سخت افزاری یک گجت الکترونیکی در ابعاد یک فلش مموری یا هارد اکسترنال کوچک هستند و امنیت بالاتری برای سرمایه گذاران به ارمغان می‌آورند.

از آن جایی که یکی دیگر از مراحل خرید ارز دیجیتال (در قسمت بعد به آن اشاره خواهیم کرد) انتخاب رمز ارز یا رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری است، حین انتخاب والت باید از پشتیبانی شدن دارایی مورد نظر توسط آن اطمینان پیدا کنید. بهتر است تا جای ممکن از یک کیف پول دارای پشتیبانی از بلاک چین‌های متعدد استفاده کنید تا در صورت تصمیم برای خرید یک ارز دیجیتال جدید، مجبور به نصب یا خرید یک والت دیگر نباشید.

اقدامات و مراحل مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال

بهتر است برای شروع از یک کیف پول نرم افزاری استفاده کنید و با افزایش تجربه و مقدار سرمایه گذاری کم‌کم به سمت یک والت سخت افزاری بروید، مگر این‌که از همان ابتدا تصمیم به یک سرمایه گذاری سنگین داشته باشید. به عنوان بهترین گزینه‌های نرم افزاری با امنیت بالا و پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌های متعدد باید به تراست والت، سیف پل، کوینومی و اتمیک والت اشاره کنیم. از جمله گزینه‌های سخت افزاری پرفروش لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، سیف پل اس ۱ و کول والت اس هستند.

انتخاب صرافی، دومین مرحله سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اکنون که گاوصندوق دیجیتال خود را تهیه کرده‌اید، باید به یک فروشنده مراجعه و دارایی مورد نظر را خریداری کنید. پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با نام صرافی رمز ارز می‌شناسند. اگر در اولین مراحل خرید ارز دیجیتال قرار دارید، بهتر است از یک صرافی اصطلاحاً OTC استفاده کنید، چرا که استفاده از آن‌ها راحت‌تر است؛ کافی است رمز ارز و مقدار مورد نظر را مشخص و آدرس کیف پول خود را ارائه کنید. بعد از پرداخت، دارایی دلخواه را دریافت خواهید کرد. بعد از کمی کسب تجربه می‌توانید به سراغ صرافی‌های اصطلاحاً P2P بروید، چرا که در آن‌ها به قابلیت‌های بیشتری از جمله امکان تعیین قیمت دلخواه برای خرید یا فروش دسترسی دارید.

این یکی از مهمترین مراحل خرید ارز دیجیتال است، چرا که می‌خواهید بابت سرمایه خود به یک شرکت اعتماد کنید.حین انتخاب یک صرافی کریپتو باید به چند معیار توجه داشته باشید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین‌ها اشاره خواهیم کرد. به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانی با توجه به فاکتورهای پایین باید به صرافی بیت ۲۴ اشاره کنیم. به منظور خرید ارز دیجیتال از صرافی بیت ۲۴ اینجا کلیک کنید.

تعدد رمز ارزهای قابل معامله

در صورت پشتیبانی یک صرافی از تعداد زیادی رمز ارز، از ثبت نام در یک پلتفرم جداگانه بابت خرید یا فروش ارزی مشخص بی‌نیاز خواهید شد. حین طی کردن مراحل خرید ارز دیجیتال این یکی از مهمترین معیارهایی است که باید توجه کنید. همچنین باید با تحقیق، از سرعت صرافی مورد نظر برای اضافه کردن کوین‌ها و توکن‌های رمزنگاری شده جدید اطمینان پیدا کنید. به این ترتیب فرصت سرمایه گذاری در دارایی‌های داغ و پرپتانسیل را از دست نخواهید داد.

امنیت و اعتبار بالا

امنیت یک صرافی ارز دیجیتال معیاری حیاتی است، چرا که در صورت کوتاهی، سرمایه شما را به باد خواهد داد. یک فاکتور بسیار مهم دیگر که در مراحل خرید ارز دیجیتال باید مد نظر قرار دهید اعتبار یک شرکت است. ممکن است بستر آن‌ها از نظر فنی بدون مشکل و به سختی قابل هک کردن باشد، اما خود گردانندگان و توسعه‌دهندگان صرافی تصمیم به سرقت دارایی کاربران بگیرند! قبل از واریز پول از معتبر بودن صرافی و همچنین قدمت و پشتوانه کاربری آن اطمینان پیدا کنید.

کارمزدهای پایین

درباره سیستم کارمزد پلتفرم خرید و فروش مورد نظر تحقیق کنید. برخی از آن‌ها کارمزد بالایی دارند، به طوری که انجام معاملات متعدد درونشان چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. در نظر داشته باشید هزینه‌ای که بابت برداشت از صرافی‌های ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد و این هزینه مربوط به اعتبارسنج‌های شبکه بلاک چین مورد استفاده است.

اقدامات و مراحل مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال

انتخاب ارز دیجیتال، مرحله نهایی سرمایه گذاری در کریپتو

اکنون که گاوصندوق را انتخاب و فروشنده را برگزیده‌اید، باید دارایی مورد نظر برای خرید را انتخاب کنید؛ می‌خواهید برای نگهداری داخل کیف پول، چه چیزی از صرافی خریداری کنید؟ تعدد رمز ارزها در حال حاضر و ظهور مستمر گزینه‌های جدید، انتخاب را دشوار کرده است. در این رابطه باید زمان زیادی صرف کنید و تحقیقات کافی انجام دهید. با این حال، در ادامه قصد داریم تعدادی از برترین رمز ارزهای بازار (بر اساس مارکت کپ) را به شما معرفی کنیم. فهرست زیر بر اساس رتبه‌بندی وب سایت کوین مارکت کپ به دست آمده است:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • ریپل
  • دوج کوین
  • کاردانو
  • سولانا
  • پالیگان
  • پولکادات
  • شیبا اینو
  • ترون
  • اولانچ
  • یونی سواپ
  • لئو
  • لایت کوین
  • کازموس
  • چین لینک
کد خبر 647102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.