اضافه شدن ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی کشور

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اضافه شدن حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی کشور در ۱۸ ماه از فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، ابوالفضل باقری‌فرد در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی شمال آمل، اظهار کرد: این تخت‌ها شامل تخت‌های جدید است که معاونت درمان وزارت بهداشت در برنامه توزیعی در کل کشور ایجاد کرده یا در برنامه دارد، بیشتر تخت‌های بهره‌برداری شده در حال افتتاح از محل اعتبارهای ملی و مشارکت بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه درمان به خوبی ورود کرده و کمک‌های خوبی نیز به این بخش داشته است، افزود: البته خدمات خیران در حوزه سلامت به خصوص برای بیماران خاص قابل تقدیر است. راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی شمال با مشارکت کامل و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و بسیار ارزشمند است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اینکه در یک بیمارستان خصوصی، ارائه خدمات به بیماران خاص با تعرفه دولتی انجام شود، در کشور کم‌سابقه است، خوشحالیم که این امر در شهر آمل انجام شد. تنها بیمارستان امام رضا (ع) در شهر آمل برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی است که البته جوابگوی نیاز نیست و حضور خیرانی که در حوزه سلامت ورود پیدا می‌کنند، جای قدردانی دارد.

بیمارستان‌های آمل باید به سمت آموزشی شدن برود

وی با ابراز رضایت نسبت به افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی در شهرستان آمل، از اضافه شدن حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی کشور در ۱۸ ماه از فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مسئولان و خیران آملی در این مسیر قدم‌های خوبی برداشتند و این اقدام برای فازهای بعدی باید استمرار داشته باشند.

باقری فرد اضافه کرد: از دو سال گذشته شهرستان آمل در پردیس پزشکی اقدام به جذب دانشجویان پزشکی کرده است و با تلاش دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید هرچه سریع‌تر بیمارستان‌های آمل به سمت آموزشی شدن پیش برود تا دانشجویان پزشکی امور آموزشی و بالینی را در این شهرستان سپری کنند، خوشایند نیست که برای امور بالینی به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: باید با کسب مجوزهای لازم، بیمارستان‌های آموزشی شهر ایجاد شود تا سایر رشته‌ها و رشته پزشکی توسعه پیدا کند. مسئولان شهرستانی و استانی باید شرایط استانداردها را در بیمارستان‌های آمل آماده کنند و پس از بازدید و تأیید بازرسان وزارت بهداشت، موافقت‌ها انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر از چهار بیمارستان دولتی آمل، دو بیمارستان درخواست و شرایط تبدیل به آموزشی شدن را دارند و فعالیت‌های کارشناسی در حال انجام است تا مجوزهای لازم آموزشی داده شود و با این اقدام، رشته پزشکی و سایر رشته‌ها توسعه می‌یابند.

کد خبر 647079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.