ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزشی توسط ۸۵۰۰ نیروی بهداشتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در نظام سلامت یک هزار واحد ارائه خدمات سلامت داریم که چهره به چهره به مردم آموزش می‌دهند، ۸۵۰۰ نیروی بهداشتی داریم که وظیفه ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزشی به افراد را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان عقدک در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت چهارشنبه‌سوری برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از انسان‌ها درست و نادرست را تشخیص می‌دهند، اما باید روی باور آن‌ها کار کرد تا بخواهند کار صحیح را انجام دهند و اینجا نیاز به آموزش و مهارت‌آموزی وجود دارد.

وی افزود: تغییرات در سطح جامعه باید ایجاد شود، این تغییرات می‌تواند در سطح تغییرات فیزیکی یا سیاست‌گذاری‌ها باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بهترین اقدامی که می‌تواند در تأمین و حفظ سلامت جامعه کمک کند، افزایش سواد سلامت مردم جامعه است، مردم باید تمایل و دانش و توانایی کافی برای انجام کار را داشته باشند و در نهایت قانون هم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: بخش سوختگی و روانی به دلیل مزمن شدن، بدترین قسمت‌های اقتصاد سلامت است، باید همواره کمک کنیم که بیماران کمتری برای مراجعه به این قسمت داشته باشیم.

عقدک خاطرنشان کرد: در نظام سلامت یک هزار واحد ارائه خدمات سلامت داریم که چهره به چهره به مردم آموزش می‌دهند، ۸۵۰۰ نیروی بهداشتی داریم که وظیفه ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزشی به مردم را برعهده دارند.

کد خبر 646912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.