۴۳ درصد از حوادث مربوط به حریق بوده است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در خصوص چهارشنبه‌سوری دو توصیه داریم، مورد اول این است که در صورت بروز حادثه احتمالی، با آتش‌نشانی تماس بگیرند و آدرس صحیح و کامل را ارائه کنند، همچنین اگر شخصی دچار حریق شد، با دست صورت خود را بپوشاند و از دویدن خودداری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله ایوبی امروز _شنبه بیستم اسفندماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهارشنبه‌سوری برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که گذشت ۳۴۰۰ مورد گشت داشتیم که تعداد آن‌ها در این روزها بیشتر شده و تذکرات لازم نیز داده شده است.

وی افزود: در همین راستا بازدید ایمنی و آموزش برای مدارس نیز انجام شده است و در سالی که گذشت ۶۴۰ هزار تماس دریافت کردیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گرفته شده که به‌طور متوسط ۴۳ درصد حریق و ۵۷ درصد حوادث ایمنی بوده است.

وی تصریح کرد: در خصوص چهارشنبه‌سوری دو توصیه داریم، مورد اول این است که افراد باید در صورت بروز حادثه احتمالی، با آتش‌نشانی تماس بگیرند و آدرس صحیح و کامل را ارائه کنند، همچنین اگر شخصی دچار حریق شد، با دست صورت خود را بپوشاند و بدون اینکه اقدام به دویدن کند، روی زمین غلت بخورد.

ایوبی با بیان اینکه در بحث پیشگیری اقدامات بسیاری انجام شده است، افزود: سال گذشته یک مورد حمل مواد محترقه توسط راکب موتور سیکلت داشتیم که منجر به انفجار شد و دیگر حادثه انفجاری گزارش نشده است.

وی گفت: در خصوص نقاط آسیب‌پذیر و جمع‌آوری مواد بازیافتی و تذکر به واحدهای اجرایی، چاپ بنر، پخش کلیپ و انجام سایر اقدامات مربوطه شهرداری نهایت همکاری را داشته است.

کد خبر 646957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.