پلیس با حادثه‌آفرینان چهارشنبه‌سوری اغماض نمی‌کند / افزایش کشفیات مواد محترقه

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: پلیس با حادثه‌آفرینان و فروشندگان موادمحترقه به شدت و بدون اغماض برخورد می‌کند و با هماهنگی قوه قضائیه برای این افراد به سرعت پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ محمد معظمی‌گودرزی، اظهار کرد: جشن چهارشنبه پایان سال، ریشه کهن دارد و مبتنی بر پیوند خانوادگی و شادی است که از سوی افراد سودجو به بستری برای آسیب به جان و اموال مردم تبدیل شده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای ایجاد فضای ایمن، ایجاد آرامش و سلامت شهروندان در چهارشنبه آخر سال، افزود: برخی افراد سودجو در این آئین با اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه خطرناک زمینه را برای ایجاد حوادث ناگوار به‌خصوص برای افراد جوان، نوجوان و کودکان فراهم می‌کنند که این مسئله بیش از اقدامات پیشگیرانه پلیس، نیازمند نظارت خانواده‌ها است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: پلیس برای جلوگیری از هرگونه آسیب به نوجوانان و جوانان که سرمایه‌های خانواده‌ها و کشور هستند، از هفته‌های گذشته اقدام به شناسایی افراد سودجو و جمع‌آوری این مواد محترقه خطرناک کرده است.

وی با بیان اینکه سال جاری با اقدامات به‌موقع پلیس کشفیات قابل ملاحظه‌ای انجام شد، ادامه داد: پلیس با برهم‌زنندگان نظم و سلامت مردم برخورد قاطع خواهد داشت. با هماهنگی قوه قضائیه برای توزیع‌کنندگان و حادثه‌آفرینان چهارشنبه آخر سال به سرعت پرونده قضائی تشکیل می‌شود و برای سه‌شنبه شب همه نیروهای پلیس پایتخت در سطح شهر در آمادگی کامل برای برخورد با حادثه‌آفرینان قرار دارند.

طبق آخرین گزارش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، تا به امروز کشفیات مواد محترقه در پایتخت نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تحرک افراد سودجو و بر هم‌زننده ایمنی، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به گشت‌های پلیس اطلاع دهند.

چهارشنبه‌سوری سال گذشته، با وجود هشدارهای پلیس و دیگر دستگاه‌های سلامت، بیش از دو هزار مصدوم و ۱۷ کشته در سراسر کشور برجای گذاشته است.

کد خبر 647085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.