آیا کیهان به واسطه «ابرسیاه‌چاله» تشکیل شده است؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: انفجار بزرگ در «ابر سیاه‌چاله‌ای» رخ داد که تحت عنوان «گوی داغ چگال اولیه» شناخته می‌شود و عملاً در این شرایط، جهان از لبه یک سیاه‌چاله به‌واسطه انفجار بزرگ شکل گرفت.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه شکل‌گیری کیهان و تشکیل ماده در جهان، اظهار کرد: به‌طورکلی ماده از خلأ شکل می‌گیرد و در ابتدای تشکیل کیهان نیز از هر یک میلیارد ماده و پادماده‌ای که تولید می‌شد، تنها یک ماده باقی می‌ماند.

وی افزود: این فرایند در رخ‌دادن انفجار بزرگ نقش داشته است؛ درواقع کیهان در ابتدا به اصطلاح یک ابر سیاه‌چاله بود که از گرانش تقریبی بی‌نهایت و حجمی معادل صفر در مقیاس کیهانی برخوردار بود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: در این شرایط کیهان حالت ناپایداری داشت از طرفی ماده توسط خلأ تولید و به این سمت جهان هدایت می‌شد و تعداد آن همواره رو به افزایش بود.

وی در رابطه با علل رخ‌دادن انفجار بزرگ گفت: کیهان در ابتدا بسیار ناپایدار بود و همین مسئله منجر به شکل‌گیری انفجار بزرگ یا «بیگ‌بنگ» در کسری از ثانیه شد.

منتظری در همین رابطه افزود: درواقع انفجار بزرگ در ابرسیاه‌چاله‌ای رخ داد که تحت عنوان «گوی داغ چگال اولیه» شناخته می‌شود و عملاً در این شرایط جهان از لبه یک سیاه‌چاله به واسطه انفجار بزرگ شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در همین زمان، پادماده نیز در سمت دیگری از کیهان جریان یافته بود و فرایندی مشابه جهان کنونی را در جهتی مخالف شکل داد.

کد خبر 646750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.