۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آیا کیهان تبخیر خواهد شد؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: اگر جرم جهان از حدی بیشتر نباشد، انیشتین پیش‌بینی می‌کند که جهان تبخیر می‌شود و در این شرایط دیگر هیچ نشانه‌ای از کیهان باقی نمی‌ماند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چگونگی سرنوشت کیهان اظهار کرد: اگر به مقالات انیشتین در زمینه سرنوشت کیهان توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که ضریب عددی بین یک تا ۱۰ را برای پیش‌بینی آینده جهان در نظر گرفته بود.

وی افزود: طبق نظر انیشتین اگر جرم جهان از حدی بیشتر شود، گرانش کیهان بر انبساط غلبه می‌کند و تمام اجرام در یکدیگر جمع می‌شوند، سپس ابر سیاه‌چاله‌ای شکل می‌گیرد و تمام اجرام به سمت آن هدایت می‌شوند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: اگر جرم جهان از حدی بیشتر نباشد، انیشتین پیش‌بینی می‌کند که جهان تبخیر می‌شود و در این شرایط دیگر هیچ نشانه‌ای از کیهان باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: با این حال نظریه نخست انیشتین برای پژوهشگران بیشتر حائز اهمیت است، زیرا ماده تاریک دارای جرم است و همین مسئله از تبخیر جهان جلوگیری می‌کند و امکان شکل گرفتن سیاه‌چاله وجود دارد.

منتظری در رابطه با روند پایان جهان گفت: در پایان جهان ماده اصلی کیهان که همان ماده تاریک است و از انرژی تاریک نشئت می‌گیرد، باقی خواهد ماند و جهان سه‌بعُدی به جهان چهار بعُدی منتقل می‌شود.

وی افزود: در این شرایط ابعاد در یکدیگر هضم می‌شوند و اجرام مختلف کیهان نیز در مرکز جرم خود که همان سیاه‌چاله‌ها قرار دارند، هضم خواهند شد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع به مرور زمان اجرام کیهان از یک دیگر فاصله می‌گیرند، اما در صفحه عالم که شامل ماده تاریک است، هضم می‌شوند. در این هنگام تنها ماده و انرژی تاریک باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: در قرآن نیز آیاتی وجود دارد که نظریه‌های بشر را در رابطه با سرنوشت کیهان تأیید می‌کند، قطعاً در آینده آزمایشگاه سرن می‌تواند به نتایج بیشتری در این حوزه دست یابد.

کد خبر 647959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.