انرژی خلأ چه ارتباطی با سیاه‌چاله دارد؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: اگر انرژی خلأ را در کنار سیاه‌چاله قرار دهیم، مشاهده می‌کنیم که در لبه افق سیاه‌چاله شرایطی وجود دارد که اگر انرژی خلأ خود را نمایان کند، امکان تولید ماده و پادماده فراهم می‌شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش انرژی خلأ در عملکرد سیاه‌چاله‌ها، اظهار کرد: انرژی خلأ موجب می‌شود که ماده تشکیل شود، این فرآیند در سیاه‌چاله‌ها نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: درواقع اگر انرژی خلأ را در کنار سیاه‌چاله قرار دهیم، مشاهده می‌کنیم که در لبه افق سیاه‌چاله شرایطی وجود دارد که اگر انرژی خلأ خود را نمایان کند، امکان تولید ماده و پادماده فراهم می‌شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: اگر این فرآیند شکل بگیرد و انرژی خلأ خود را در سیاه‌چاله آشکار کند، هر ذره‌ای که به درون سیاه‌چاله هدایت شود، هضم خواهد شد.

وی با اشاره به سرانجام ماده و پادماده تولید شده در سیاه‌چاله گفت: در این شرایط اگر پادماده بتواند از لبه افق سیاه‌چاله خارج و به کیهان قدم بگذارد، تبدیل به انرژی می‌شود، اما اگر ماده از گرانش سیاه‌چاله فرار کند و به این سمت عالم هدایت شود، میزان مواد موجود در کیهان افزایش می‌یابد.

منتظری در همین رابطه ادامه داد: زمانی که ماده به جای پادماده از گرانش سیاه‌چاله فرار کند به میزان مواد کیهان اضافه می‌شود، اما در این شرایط طبق معادله تابش هاوکینگ گرانش سیاه‌چاله کاهش می‌یابد.

کد خبر 646462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.