انرژی خلأ در تولید ماده و پادماده نقش برجسته‌ای دارد

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: کشف انرژی خلأ در یک قرن اخیر برای بشر اهمیت بسیاری دارد، زیرا براساس آن می‌توان گفت که خلأ به‌واسطه انرژی خود می‌تواند ماده و پادماده را شکل دهد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش انرژی خلأ در تولید ماده و پادماده، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم بشر در قرن اخیر کشف انرژی خلأ است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: درواقع پژوهشگران طی یک قرن اخیر موفق شده‌اند که از طریق کوانتوم، انرژی خلأ را کشف کنند. براساس این اکتشاف، پژوهشگران متوجه شدند که خلأ به خودی خود از انرژی ویژه‌ای برخوردار است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: کشف انرژی خلأ در یک قرن اخیر برای بشر اهمیت بسیاری دارد زیرا براساس آن می‌توان گفت که خلأ به واسطه انرژی خود می‌تواند ماده و پادماده را شکل دهد.

وی با اشاره به فرآیند موجود در خلأ، گفت: در خلأ به واسطه انرژی موجود ماده و پادماده شکل می‌گیرد، اما در آن فضا ماده می‌تواند با پادماده برخورد کند که این برخورد منجر به آزاد شدن انرژی کوچکی می‌شود.

منتظری افزود: امروزه آزمایش‌های بسیاری در دنیا برای تشریح انرژی خلأ طراحی شده که دسترسی به آن‌ها نیز در فضای مجازی امکان‌پذیر است، درواقع فرآیند برخورد ماده و پادماده در خلأ مانند جذب شدن دو خط‌کش به سمت یکدیگر است.

کد خبر 645136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.