«تابش هاوکینگ» درباره شکل‌گیری جهان چه نظری دارد؟

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: براساس «نظریه تابش» هاوکینگ، ماده می‌تواند در خلأ تشکیل شود؛ درواقع شکل‌گیری جهان ماده در ابتدای کیهان نیز طی همین فرآیند بوده است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه شکل‌گیری جهان و تشکیل ماده، اظهار کرد: در ابتدای جهان ماده و پادماده در کنار یکدیگر وجود داشته است؛ درواقع حدود چند صد هزار سال پس از بیگ‌بنگ به مرور کوارک‌ها شکل گرفته‌اند.

وی افزود: در ابتدای جهان از هر یک میلیارد ماده و ضد ماده‌ای که با یکدیگر برخورد داشته است یکی از آن‌ها تبدیل به ماده می‌شود.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: براساس نظریه تابش «هاوکینگ» ماده می‌تواند در خلأ تشکیل شود و درواقع شکل‌گیری جهان ماده در ابتدای کیهان نیز طی همین فرآیند بوده است.

وی تاکید کرد: طبق این نظریه جهان پادماده نیز به موازات جهان ماده تشکیل می‌شود؛ درواقع اگر ماده و پادماده به یکدیگر برخورد کنند کاملاً از بین خواهند رفت و تنها انرژی ناشی از برخورد آن‌ها ساطع می‌شود.

منتظری در همین رابطه گفت: با توجه به این مسئله ماده و پادماده نمی‌توانند در یک مسیر زمانی کنار هم قرار گیرند، زیرا هر دو نابود خواهند شد.

وی افزود: بنابراین جهان ماده در یک سمت زمان حرکت کرده و گسترش یافته است و در سمت زمانی دیگری نیز جهان پادماده شکل گرفت.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: درواقع جهان پادماده هم‌زمان با جهان ماده شکل گرفت و همچنان بشر اطلاعات زیادی پیرامون آن جهان ندارد.

کد خبر 628164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.