آیا دویدن باعث بروز آرتروز زانو می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دویدن باعث بروز آرتروز زانو نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا به منظور بررسی ارتباط بین دویدن و خطر بروز آرتروز زانو، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۳۸۰۰ دونده با میانگین سنی ۴۴ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد به سوالاتی در مورد سابقه دویدن خود، تعداد سال‌هایی که در مسابقه دو شرکت کرده‌اند و میانگین مسافت پیموده شده، پاسخ دادند.

محققان نیز عوامل خطر بروز بیماری آرتروز در میان این افراد را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه به صورت میانگین ۲۷.۹ مایل در هفته می‌دویدند، و به مدت تقریباً ۱۵ سال در مسابقات دو شرکت کرده بودند. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۳۶.۴ درصد دوندگان در سال گذشته دچار زانو درد شده بودند و ۳.۷ درصد درگیر آرتریت لگن یا زانو شده بودند.

بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که دویدن به تنهایی خطر بروز آرتروز لگن یا زانو را افزایش نمی‌دهد. به گفته پژوهشگران، افراد فقط به دلیل سرعت بالای دویدن یا مسافت طولانی طی شده، دچار آرتروز زانو یا لگن نمی‌شوند. البته لازم است دوندگان در صورت بروز التهاب، گرفتگی یا درد در مفاصل خود، به پزشک متخصص مراجعه کنند تا دلیل آن مشخص شود.

کد خبر 646331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.