هواشناسی امروز ایران+ پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. فردا با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین فردا در بخش‌هایی از جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌های از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، فعالیت این سامانه بارشی در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات روز، افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب، وزش باد شدید و در نواحی مستعد، گردوخاک انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، گرم‌باد و افزایش محسوس دما و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این نواحی کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود، همچنین دریای خزر از روز سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۳ و کمینه هفت است و در روز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ وضعیت هوا همچنان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۳ و کمینه پنج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 645476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.