توسعه «هوافضا» عامل پیشرفت صنایع کشور است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: همواره جنبه‌های زمینی خدمات فضایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ طی سالیان گذشته این صنعت با خدماتی که به جامعه ارائه کرده، موجب پیشرفت سایر صنایع ایران نیز شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت توسعه صنایع فضایی در کشور، اظهار کرد: یکی از مسائل حائز اهمیت در توسعه صنعت هوافضا به پیشرو بودن این صنعت بازمی‌گردد.

وی افزود: درواقع ارتقای صنعت هوافضا موجب توسعه سایر صنایع کشور نیز می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: اگر به شرایط کنونی بشر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم امروزه در سیستم‌های مدیریت بحران ازجمله امداد و نجات از ناوبری‌های ماهواره‌ای که نوعی فناوری فضایی است، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر کاربردهای فناوری‌های فضایی گفت: علاوه بر مدیریت بحران در کشاورزی، اکتشاف معادن، مدیریت منابع آبی به‌ویژه فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی از تکنولوژی سنجش از دور بسیار استفاده می‌شود.

مرادی تاکید کرد: درواقع تصاویر ماهواره‌ای امروزه در فعالیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از این فعالیت‌ها دانش و فناوری تخصصی خود را لازم دارد.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای صنعت هوافضا که امروزه شاهد آن هستیم، توسعه شبکه‌های ارتباطی است. ارتباطات در بسیاری از مسائل روزمره جامعه ازجمله فرآیندهای بانکی کاربرد دارد که این موفقیت ناشی از خدمات صنایع فضایی است.

این پژوهشگر علوم فضایی در همین رابطه ادامه داد: به‌طورکلی همواره جنبه‌های زمینی خدمات فضایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ طی سالیان گذشته این صنعت با خدماتی که به جامعه ارائه کرده، موجب پیشرفت سایر صنایع کشور نیز شده است.

کد خبر 645408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.