اهمیت سرمایه اجتماعی کشور در حوزه هوافضا

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: امروزه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ایران اهداف تحصیلی و شغلی آینده خود را در صنایع فضایی تجسم می‌کنند که نتیجه آن دستاوردهای فنی و محتوایی بسیاری است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه هوافضا، اظهار کرد: اگر بخواهیم پیرامون دستاوردهای کشور صحبت کنیم، باید به موضوعات اجتماعی، زمینه‌ای و محتوایی که متمرکز بر فناوری‌ها، دانش و صنعت فضایی کشور است، توجه داشته‌باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه زمینه‌ای یا مبحثی که تحت عنوان سرمایه اجتماعی شناخته می‌شود، ایران تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته است به‌ویژه این دستاوردها از دهه ۷۰ گسترده‌تر شد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع دهه ۷۰ دوره‌ای پس از جنگ تحمیلی محسوب می‌شد که شرایط سازندگی ایجاد شد و از سال ۱۳۷۸ که ایران با پدیده خورشید گرفتگی مواجه شد، عملاً جنبش عظیمی در بین جوانان کشور در حوزه هوافضا رخ داد.

وی با اشاره به سرمایه اجتماعی کشور در حوزه هوافضا و نجوم، گفت: در کشور همواره تعداد بسیاری از کودکان، جوانان، نوجوانان و حتی میان‌سالان و کهن‌سالان به حوزه‌های هوافضا علاقه‌مند هستند و بسیاری از این افراد وارد عرصه صنایع فضایی شده‌اند که این مسئله نیز بسیار حائز اهمیت است.

مرادی تاکید کرد: این افراد به شکل‌های مختلف در حوزه هوافضا و نجوم فعالیت می‌کنند و عملاً سرمایه اجتماعی عظیمی در صنعت فضایی ایران شکل داده‌اند.

وی افزود: امروزه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ایران اهداف تحصیلی و شغلی آینده خود را در صنایع فضایی تجسم می‌کنند که نتیجه آن دستاوردهای فنی و محتوایی بسیاری است.

کد خبر 642019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.