چه عاملی منجر به تسریع پیشرفت صنایع فضایی شد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: هر زمانی که صنعتی جدید یا تکنولوژی خاص توانست مزایای اقتصادی برای جامعه داشته‌باشد به سرعت رشد می‌کند و این اتفاق برای صنایع فضایی نیز رخ داد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند پیشرفت بشر در صنایع فضایی و عوامل موثر در این صنعت، اظهار کرد: با گذشت زمان بشر برای فتح فضا به روش‌های مختلفی روی آورد که یکی از آن‌ها ساخت ماهواره بود.

وی افزود: در یک برهه زمانی بشر به قابلیت‌های بسیار مهم ماهواره‌ها پی‌برد و نخستین ماهواره‌ها توسط مخترعان ساخته شد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: امروزه ماهواره در حوزه‌های بسیاری از جمله کشف معادن و ایجاد ارتباط مخابراتی کاربرد دارند، همچنین ماهواره‌های جاسوسی برای نظارت بر یک منطقه طراحی شده است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: به طور کلی ماهواره یکی از تکنولوژی‌هایی است که در علوم مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای بسیاری در کشاورزی، هواشناسی و زمین‌شناسی دارد.

مرادی در رابطه با روند پیشرفت صنایع فضایی گفت: با دستیابی بشر به تکنولوژی ساخت ماهواره، صنایع فضایی نیز به سرعت شکل گرفت و توسعه یافت.

وی افزود: به طور کلی هر زمانی که صنعتی جدید یا تکنولوژی خاص توانست مزایای اقتصادی برای جامعه داشته‌باشد به سرعت رشد می‌کند و این اتفاق برای صنایع فضایی نیز رخ داد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع صنایع فضایی به دلیل اینکه در حوزه اقتصاد تاثیر به‌سزایی داشت، به سرعت رشد کرد.

کد خبر 660211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.