نقش تحریم‌ها بر عملکرد صنایع فضایی قابل جبران است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در شرایط کنونی باید از تمام نیروهای داخلی و دانش کشور استفاده کرد تا نبود تبادلات بین‌المللی و تأثیر تحریم‌ها بر عملکرد صنایع فضایی کشور جبران شود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش تحریم‌ها در فعالیت صنایع هوافضا، اظهار کرد: به‌طورکلی با توجه به اینکه فعالیت‌های صنعت هوافضا نیازمند هزینه بسیاری است، تحریم تأثیر ویژه‌ای بر این صنعت اعمال می‌کند.

وی افزود: صنعت هوافضا نیازمند سرمایه‌گذاری بسیاری است و حتی کشورهای صنعتی و پیشرفته‌ای مانند آمریکا هم نمی‌تواند به تنهایی پروژه‌های فضایی کلان را مدیریت کند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به سرمایه‌های بسیاری که پروژه‌های فضایی نیاز دارند، معمولاً کشورهای فعال در این زمینه پروژه‌های خود را به صورت بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت عملیاتی‌سازی پروژه‌های فضایی به صورت بین‌المللی گفت: عملیاتی‌سازی بین‌المللی پروژه‌های فضایی بسیار حائز اهمیت است، زیرا یک کشور به تنهایی قادر به تأمین هزینه‌های آن نیست.

مرادی با اشاره به نقش تحریم‌ها بر صنعت فضایی ایران گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه ایران تحت تأثیر تحریم‌هایی از سوی سایر کشورها قرار گرفته باید تمام توان خود را برای توسعه صنعت هوافضا به کار گیریم.

وی در همین رابطه ادامه داد: در حال حاضر باید از تمام نیروهای داخلی و دانش کشور استفاده کرد تا نبود تبادلات بین‌المللی و تأثیر تحریم‌ها بر عملکرد صنایع فضایی کشور جبران شود.

کد خبر 645137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.