اختلالات ریوی در میان افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت بروز پیدا می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۲۵ درصد افراد مبتلا به کرونا تا یک سال درگیر مشکلات ریوی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پژوهش‌هایی که پیش از این انجام شده است نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ با احتمال بروز اختلالات ریوی تا ماه‌ها پس از بهبودی همراه است. با وجود اینکه واکسن‌های کرونا شدت و گسترش بیماری کووید -۱۹ را محدود کرده‌اند، اما تعداد قابل‌توجهی از افراد تا ماه‌ها پس از بهبودی همچنان درگیر علائم مربوط به آن هستند. خستگی و تنگی نفس از جمله رایج‌ترین علائم گزارش شده برای کرونای طولانی مدت است.

گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز اختلالات ریوی در میان افراد بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بین ۱۶ تا ۸۵ سال سن داشتند را به مدت ۱۲ ماه مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد پرسشنامه‌ای در مورد علائم بیماری تکمیل کردند، محققان نیز اطلاعات و سابقه پزشکی آن‌ها را ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۲۵ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا یک سال پس از بهبودی از عفونت اولیه دچار مشکلات ریوی شدند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد که این اختلال تاثیر قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی آن‌ها داشته باشد. احتمال بروز اختلالات ریوی در میان افراد مبتلا به کرونای شدید ۴۸ درصد گزارش شده است در حالی که این میزان برای افراد مبتلا به نوع خفیف و متوسط بیماری کرونا به ترتیب ۱۱ و ۲۲ درصد بوده است.

کد خبر 644633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.