اکران ۱۲ فیلم از اصفهان در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰

اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» معرفی و ۱۲ اثر از تولیدات حوزه هنری اصفهان برای اکران در این جشنواره انتخاب شد.

بهنام نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰، درمجموع ۴۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی ۱۷۳ اثر به جشنواره راه یافت که از این میان ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶ اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی‌آید.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری اصفهان افزود: ۶۹ اثر در بخش مخاطب کودک توسط هیئت انتخاب به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافته و از این میان ۲۵ اثر به بخش مسابقه و ۴۴ اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند.

اکران ۱۲ فیلم از اصفهان در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰

وی با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای، باشگاه فیلم مهر حوزه هنری اصفهان، با برنامه‌ریزی منظم به تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای در قالب‌های داستانی و پویانمایی برای حضور در این جشنواره پرداخت، اظهار کرد: در مجموع ۳۱ اثر توسط حوزه هنری اصفهان با موضوعات مختلف به ویژه با درنظرگرفتن شرایط بومی و فرهنگی و هنری اصفهان، همچنین موضوع ویژه مخاطب کودک و نوجوان برای حضور در سیزدهمین جشنواره ۱۰۰ تولید شد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: پس از تلاش شبانه‌روزی گروه‌های سازنده فیلم‌های جشنواره صد ثانیه‌ای در اصفهان و ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره از میان آثار تولیدی در باشگاه مهر حوزه هنری اصفهان ۱۲ اثر را برای اکران در این جشنواره انتخاب کرد.

وی اظهار کرد: در بخش رقابتی ملی فیلم‌های «کلوزآپ» به کارگردانی یاسر پارسا، «گدار» به کارگردانی احسان عابدنیا، «دشت» به کارگردانی سیدمیثم سجادی، «وارونه» به کارگردانی فهیمه عابدی از اصفهان انتخاب شد؛ در بخش غیررقابتی ملی فیلم‌های «بدرود» به کارگردانی رضا قاضی، «زندگی کارتنی» به کارگردانی آمنه صادقی، «شاه‌کلید» به کارگردانی محراب کرمانی، «طلا» به کارگردانی حسین باقری برای نمایش در این دوره از جشنواره انتخاب شد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری اصفهان گفت: در بخش غیررقابتی کودک و نوجوان، اصفهان با آثاری مانند «خونه‌پشتی» به کارگردانی معراج کرمانی، «روضه» به کارگردانی امیر رستمی، «گولش بزن» به کارگردانی زهرا عابدی در این جشنواره حضور خواهد داشت، در بخش مسابقه کودک و نوجوان نیز فیلم‌های «پدرم» خروجی کارگاه انتقال تجربه محمدرضا خردمندان و «وارونه» به کارگردانی فهیمه عابدی آثار راه یافته به این بخش بودند.

به گزارش ایمنا، سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از روز سه‌شنبه نهم اسفند تا روز جمعه دوازدهم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود و آثار راه یافته به بخش‌های مختلف اکران خواهد شد.

کد خبر 644170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.