«شهر و سینما در ایران» منتشر شد

کتاب «شهر و سینما در ایران» به کوشش بهارک محمودی و نویسندگی جمعی از محققان، از سوی انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «شهر و سینما در ایران» از آخرین نمونه‌های شاخص درباره مطالعات جامعه‌شناسانه شهری است که به بررسی نسبت شهر و سینما و بازنمایی شهر در آثار سینمایی می‌پردازد.

پیشگفتار این کتاب، درآمد کتاب بر تحلیل نسبت سینما و شهر و آخرین مقاله آن با عنوان «تخیل تهران: منظر ذهنی شهر در سینمای دهه چهل و پنجاه شمسی در ایران» نوشته بهارک محمودی است.

محمودی در پیشگفتار کتاب بعد از بیانی بر مسئله اصلی، به شرحی از آثار و کتاب‌های پیشینِ موجود در این حوزه مطالعاتی می‌پردازد که مرور آن به منظور اشراف بر پیشینه موضوع و واژگان رایج در بحث بسیار سودمند است. محمودی سپس به شرحی کوتاه بر دیگر مقالات کتاب نیز می‌پردازد.

«سالن‌های سینما در شهرهای ایران (۱۲۸۳-۱۳۹۵): از پیدایش تا توسعه ناپایدار» نوشته پرویز اجلالی، «نشانه شهر در سینمای ایران: بازخوانی معنای شهر در تصاویر سینمایی» نوشته سیدمجید حسینی‌زاد، «جنسیت و شهر در سینمای ایران» نوشته امیرعلی نجومیان و «رادیکال شدن شهر محله‌ای در سینمای لاتی-جاهلی (فیلم‌فارسی)» نوشته، علی پاپلی‌یزدی دیگر مقاله‌های کتاب شهر و سینما است.

به گزارش ایمنا، کتاب «شهر و سینما در ایران» از سوی انتشارات علمی و فرهنگی و به کوشش بهارک محمودی و نویسندگی جمعی از محققان با شمارگان ۱۰۰ نسخه در ۱۸۹ صفحه و جلد رقعی و با قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

«شهر و سینما در ایران» منتشر شد

کد خبر 553811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.