رویداد ملی «استآب موشن» ویژه نوجوانان در اصفهان

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: رویداد «استآب موشن» ملی است و همه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله سراسر کشور می‌توانند در راستای دغدغه همه ایرانیان برای زاینده‌رود به تولید اثر بپردازند و محتوای مورد نظرشان را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویدادی ملی برای تولید انیمیشن در قالب «استآب موشن» با محوریت احیای رودخانه زاینده رود و ویژه دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال طراحی شده است.

وی تصریح کرد: رویداد از چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه با پیش‌ثبت‌نام قبلی دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در رویداد آغاز شده است. دوره به صورت حضوری و به مدت پنج روز در سالن بزرگ ناحیه امام صادق (ع) سپاه اصفهان اجرا خواهد شد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۵۰۰ نفر محصل برای شرکت در رویداد حضوری ثبت نام کرده‌اند و روزانه ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان از صبح تا عصر همان روز، در سالن ناحیه امام صادق (ع) گرد هم می‌آیند. مربیانی در این کارگاه حضور دارند که اصول اولیه طراحی ساخت استاپ موشن را آموزش می‌دهند و سپس سرفصل‌هایی در رابطه با زاینده‌رود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

رویداد ملی «استآب موشن» ویژه نوجوانان در اصفهان

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان فرصت دارند تا چند روز بعد از کارگاه‌های حضوری، آثاری که برای احیای رودخانه زاینده‌رود طراحی و تولید کرده‌اند را به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین دانش‌آموزانی که ساخت استاپ موشن را بلد هستند و نیازی به حضور در این کارگاه‌های پنج روزه نداشته باشند، می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.zayandehrudfest.com مراجعه و از بین موضوعات مرتبط با زاینده‌رود یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرده، اثر مورد نظرشان را تولید کنند و به دبیرخانه بفرستند.

امامی تصریح کرد: این رویداد ملی است و همه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله سراسر کشور می‌توانند در راستای دغدغه همه ایرانیان برای زاینده‌رود به تولید اثر بپردازند و محتوای مورد نظرشان را در سایت جشنواره بارگذاری کنند. درمجموع مهلت ارسال آثار تا پنجم اسفندماه امسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه مربیان در یک کارگاه یک‌روزه فشرده اصول اولیه استاپ موشن را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند افزود: اینکه این گروه سنی انتخاب شده برای ایجاد دغدغه، کنش‌گری و حساس‌سازی دانش‌آموزان نسبت به جریان زاینده‌رود بوده است. زاینده‌رود مسئله ملی است و دغدغه جریان پایدار آن هم باید به موضوعی ملی در ابعاد کشوری تبدیل شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: حتی اگر مسئله زاینده‌رود به شکل دائمی و پایدار حل شود باید نسل‌های بعد هم نسبت به این رودخانه کهن و تاریخی حساس باشند و حساس بمانند.

کد خبر 641459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.