روایتی از زندگی حاج‌حسین خرازی در مستند «آستین خالی»

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان از رونمایی و اکران مستند «آستین خالی» با روایتی از زندگی، رزم و شهادت حاج حسین خرازی خبر داد.

بهنام نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز جمعه پنجم اسفندماه، پوستر یادمان شهدای لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با حضور رزمندگان و پیشکسوتان این لشکر در دارخوین استان خوزستان رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن مراسم سرلشگر سلامی، سرلشگر رحیم صفوی، سردار اشتری و سایر فرماندهان به مناسبت سالروز شهادت حاج حسین خرازی، در مراسم یادمان شهدای لشگر ۱۴ امام حسین (ع) حضور یافتند

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری این مراسم چهار روزه همراه با خاطره گویی اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از هم‌رزمان شهید خرازی با ۱۴ دستگاه اتوبوس از اصفهان در مراسم حضور یافته بودند.

وی ادامه داد: حوزه هنری اصفهان نیز به همین مناسبت، آئین ویژه‌ای با سخنرانی یکی از سرداران سپاه ترتیب داده است که طی آن مستند آستین خالی در سینما ساحل اکران خواهد شد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه این مستند یک ساعته است و به زندگی شهید خرازی، فرماندهی و اخلاقیات شهید اشاره دارد افزود: مستند آستین خالی در یک بازه زمانی دو ماهه به سفارش حوزه هنری اصفهان ساخته شده است

وی با اشاره به اینکه مجری این اثر مستند، گروه فرهنگی هنری رهوا است خاطر نشان کرد: سیدمجتبی خیام‌الحسینی تهیه کننده و سید مهدی خیام‌الحسینی کارگردان این اثر مستند هستند.

حاج حسین خرازی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود که با فرهنگ دینی و عشق به اهل بیت (ع) تربیت و پرورش یافت و در دوران انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسید. این شهید والامقام در عملیات‌های مختلفی همچون ثامن الائمه و طریق‌القدس خوش درخشید و در پاکسازی مناطق اشغالی از وجود دشمن بعثی و پیروزی‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس تأثیر فراوان داشت.

حسین خرازی در ۱۳۳۶ خورشیدی در یکی از محلات قدیمی اصفهان چشم به جهان گشود. او در ۱۳۵۵ خورشیدی با به پایان رساندن تحصیلات مقدماتی برای انجام خدمت وظیفه عمومی به مشهد رفت و همزمان با گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه در محافل مذهبی به مطالعه علوم قرآنی پرداخت و در ۱۳۵۷ خورشیدی پس از صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها وی نیز فرار کرد و به صفوف انقلابیون پیوست و با کوشش تمام در راه به ثمر رسیدن انقلاب فعالیت کرد.

وی پس از عملیات کربلای پنج برای دیدار با خانواده به اصفهان آمد اما پس از چند روز دوباره به جنوب احضار شد و سرانجام در حالی که عشق به خدای متعال سراسر وجود او را فراگرفته بود در هشتم اسفند ۱۳۶۵ خورشیدی در منطقه عملیاتی شلمچه و نهرجاسم در منطقه عمومی عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

کد خبر 644065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.