سپاه پاسداران الگوی مقاومت برای تمام آزادی‌خواهان جهان

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شاخصه‌های مهم سپاه پاسداران را حفظ انقلاب و دستاوردها و به‌روز بودن آن دانست و گفت: این ویژگی‌ها باعث می‌شود روز به روز و با نو شدن تهدیدات، سپاه نیز در برابر آنها اقدامات جدیدی را انجام دهد.

حسن امینی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از دلایل نام‌گذاری ولادت امام حسین (ع) به نام روز پاسدار، روحیه جهادی و انقلابی است که نقطه اشتراک بین دو موضوع یعنی امام حسین (ع) و پاسداری به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به فداکاری‌های امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام افزود: امام حسین (ع) و یارانش آنچه داشتند را برای زنده نگه داشتن اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و معتقدیم که اسلام با این خون‌ها پایدار مانده است، به همین دلیل به پاسداران این عنوان را دادند.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: پاسداران در تمام موقعیت‌ها نشان دادند که حاضر هستند برای زنده نگه داشتن اسلام و انقلاب تا پای جان بایستند زیرا هنر انقلاب ما داشتن پسوند اسلامی و روحیه انقلابی‌گری بوده و این نقطه عطفی برای اشتراک بین دو موضوع است.

وی درباره دستاوردهای سپاه از جمله پدافندها و ایجاد قدرت بازدارندگی خاطرنشان کرد: قدمت سپاه پاسداران به پس از انقلاب و صدور فرمان امام خمینی (ره) بازمی‌گردد که دوم اردیبهشت سال ۵۸ دستور تشکیل سپاه را داد، پس از آن هسته اولیه سپاه شکل گرفت که در ابتدا برای مقابله با اقدامات خرابکارانه در شهرها بود و با آغاز اقدامات خرابکارانه کموله و گروهک‌ها در کردستان و سیستان‌وبلوچستان، به مقابله با اقدامات گروهک‌ها پرداخت.

امینی دوران دفاع مقدس را فصل جدیدی در تاریخچه سپاه دانست و گفت: در این دوره سپاه با استفاده از نیروی عظیم مردمی و ساماندهی نیروی بسیج توانست در برابر دشمن بعثی و ۳۲ کشوری که از آن پشتیبانی می‌کردند، ایستادگی کند و با وجود نوپایی توانست با استفاده از این نیروی مردمی عملیات گسترده‌ای انجام دهد.

وی عملیات مهمی مانند والفجر۸ یا کربلای ۵ را نشان‌دهنده موفقیت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در آستانه سالگرد شهادت شهید خرازی هستیم و جا دارد از فرمانده دلاور لشکر امام حسین (ع) یاد کنیم، از سوی دیگر یکی از شاخصه‌های سپاه پاسداران که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، این بود که از وظایف سپاه پاسداران حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و همیشه به روز بودن است.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) یادآور شد: این ویژگی‌ها باعث می‌شود روز به روز و با نو شدن تهدیدات، سپاه نیز در برابر آنها اقدامات جدیدی را انجام دهد و از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدیدی استفاده کند، به همین دلیل سپاه در موضوعات مختلف از دفاع مقدس تا بازسازی کشور و تأمین امنیت حتی نگهداری از مرزها نیز نقش فعالی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه بعد از شکل‌ ‌گیری گروهک‌های تروریستی مانند داعش در سطح منطقه گفت: سپاه در کمک به کشورهایی که در این موضوعات با مشکل روبه‌رو بودند همچون عراق و سوریه، توانست نقش فعالی داشته باشد، همانگونه که رهبر فرمودند "اگر مدافعان حرم نبودند ما باید در کرمانشاه و همدان جلوی داعش را می‌گرفتیم."

امینی این اقدام را عامل ایجاد خاکریزهای دفاع از کشور در خارج از مرزها دانست و تصریح کرد: قبل از آنکه چنین گروه‌هایی بخواهند اقدامی علیه امنیت ملی انجام دهند و وارد مرزهای ما شوند و داخل مرزهای جمهوری اسلامی ناامنی ایجاد کنند، خارج از مرزها خاکریز دفاعی ما شکل گرفت و این کار جز با حضور غیورمردان مدافع حرم که توانستند جلوی این تهدیدها را بگیرند، مقدور نبود.

وی دستاورد این فداکاری را برقراری امنیت پایدار در منطقه برشمرد و افزود: اکنون نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه بدر مناطقی که فعالیت‌های جهادی انجام می‌شود، سپاه به عنوان یک الگو و سرمشق قرار گرفته است؛ از جمله حزب‌الله، انصارالله یمن و گروه‌های مختلف که با فرعون‌های زمان خود مقابله می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) یادآور شد: همه این گروه‌ها در حال پیروی از انقلاب اسلامی و حرکت‌های جهادی سپاه هستند و سپاه به الگوی مناسبی برای تمام آزادی‌خواهان سراسر جهان تبدیل شده است.

وی یکی از گروه‌های مهم الگوگرفته از سپاه را حزب‌الله معرفی کرد و ادامه داد: حزب‌الله لبنان و گروه‌های جهادی فلسطین اکنون همچون خاری در چشم رژیم اسرائیل هستند.

کد خبر 643279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.