مشارکت شهرهای استونی برای توسعه نرم‌افزار جدید حمل‌ونقل

«نرم‌افزار جابه‌جایی به عنوان یک سرویس» که محصول مشترک تالین و تارتو خواهد بود، امکان سفرهای داخلی و بین این دو شهر را به‌طور قابل‌توجهی تسهیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقویت سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌های اشتراکی، اسکوترهای الکتریکی، ایجاد همکاری میان ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل و فراهم آوردن امکان پرداخت هزینه تمام وسایل نقلیه عمومی با استفاده از تنها یک نرم‌افزار برای شهروندان، از مهم‌ترین اهداف شهرهای استونیایی تالین و تارتو برای توسعه یک بستر جدید به‌شمار می‌رود. نرم‌افزار جدید را کمپانی‌های فناور مختلف دو شهر با همکاری یکدیگر توسعه خواهند داد که هر یک در زمینه ویژه‌ای فعالیت می‌کند، به همین دلیل از قابلیت‌های بالایی برخوردار خواهد بود که ساکنان تالین و تارتو را هرچه بیشتر به سمت نصب آن و بهره‌گیری از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی تشویق خواهد کرد.

شهروندان دو شهر بزرگ استونی پس از نصب نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن همراه خود قادر خواهند بود با تنها یک بار پرداخت هزینه، از روش‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، اسکوترهای اشتراکی و سایر خودروهای شهری بهره ببرند تا به دنبال آن، رسیدن به یک مقصد خاص را با تلفیق خودروهای مختلف برای خود تسهیل کنند.

مشارکت شهرهای استونی برای توسعه نرم‌افزار جدید حمل‌ونقل

معاون شهردار تارتو ادعا کرده است که خدمات حمل‌ونقل عمومی مختلف و بهره‌گیری فعال از آن‌ها برای عبور و مرور توسط مردم، از اهمیت بسیار بالایی برای مدیران برخوردار است چراکه آن‌ها را در تحقق اهداف بلندپروازانه زیست‌محیطی یاری خواهد کرد. نرم‌افزار جدید امکان طراحی سفر را برای شهروندان تالین و تارتو فراهم خواهد آورد و قابلیت تغییر و انتخاب روش تردد را در سفرهای مختلف در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت تا کاربران با نهایت راحتی به سفر در داخل شهرهای خود و بین دو شهر بپردازند.

هزینه لازم برای توسعه بستر جدید حمل‌ونقل ۱۲۰ هزار یورو برآورد شده است که پرداخت ۵۰ درصد از آن را صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا به عهده گرفته است و بقیه بودجه را مدیران تالین و تارتو به میزان برابر فراهم خواهند آورد.

کد خبر 643826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.