توسعه بهره‌گیری از متاورس و دوقلوی دیجیتال در شهرهای هوشمند

دسترسی به محیط‌های سه‌بعدی مجازی و مکان‌های واقعی دنیا به‌زودی در شهرهای هوشمند از طریق دوقلوی دیجیتال و متاورس امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «مکسار تکنولوژی» که از کمپانی‌های فناوری معروف آمریکایی به‌شمار می‌رود و در زمینه ارائه رویکردهای فضایی و هوش جغرافیایی فعالیت می‌کند، به‌تازگی از تصویری با کیفیت بالا و با قابلیت رؤیت به شکل سه‌بعدی برای شهرهای هوشمند رونمایی کرده است و در نظر دارد به توسعه متاورس، واقعیت مجازی و دوقلوی دیجیتال در آن‌ها بپردازد. به دنبال این اقدام، توسعه‌دهندگان شهری با همکاری متخصصان فناوری قادر خواهند بود به محیط‌های سه‌بعدی و مجازی از مکان‌های واقعی دنیا دسترسی پیدا کنند که در آن‌ها، بعد زیبایی‌شناسی و کاربری برای رویکردهای تجاری حائز اهمیت است.

دوقلوی دیجیتال و هوش مصنوعی

دوقلوی دیجیتال سه‌بعدی در حال حاضر در فرمتی سازگار قابل دسترسی است و ویژگی‌های جغرافیایی و زیرساختی یک مکان مورد نظر را به تصویر می‌کشد. کمپانی‌های فناوری مختلفی در گسترش دوقلوی دیجیتال و متاورس در شهرهای هوشمند جهان سهیم شده است، به‌عنوان مثال، Blackshark.ai از توسعه یک دوقلوی دیجیتال سه‌بعدی دقیق، زمان واقعی و معنادار خبر داده و مدعی شده است چشم‌اندازی جهانی، بدون ابر و مجازی از زمین ارائه خواهد داد که از شفافیت کافی برخوردار است، ضمن این‌که رنگ‌های طبیعی به خوبی در آن قابل مشاهده خواهد بود.

توسعه بهره‌گیری از متاورس و دوقلوی دیجیتال در شهرهای هوشمند

در این راستا، هوش مصنوعی به نمایش بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سازه در سراسر جهان کمک می‌کند و آن‌ها را به شکل ساختمان‌های سه‌بعدی روی نقشه نمایش می‌دهد. البته مکسار تکنولوژی از طریق فراهم آوردن اساس تصاویر، نقش مهمی در توسعه نقشه نهایی سازه‌های شهرهای هوشمند ایفا می‌کند و به تبدیل این نقشه به یک دوقلوی دیجیتال سه‌بعدی منحصربه‌فرد می‌پردازد.

جالب است بدانید که اگرچه بعضی از ساختمان‌ها ممکن است ظاهری متفاوت با آن‌چه در نقشه دیده می‌شود، داشته باشد، با این حال تمام ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها نظیر ارتفاع، نما و الگوی کلی به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

توسعه بهره‌گیری از متاورس و دوقلوی دیجیتال در شهرهای هوشمند

کد خبر 643591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.