هواشناسی امروز ایران+ پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _پنجشنبه چهارم اسفندماه_ در استان‌های گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل، بارش باران و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری و شمال شرق خوزستان، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر در روز جمعه، افزود: فردا در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور، بارش باران گاهی وزش باد و در نواحی مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه ششم اسفندماه در بعضی مناطق شمال شرق و روز یکشنبه هفتم اسفندماه، در بعضی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در روز شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر مواج بودن دریای خزر از امروز تا روز شنبه و با اشاره به پیش‌بینی بارش در روز دوشنبه در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان، گفت: روز جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و در شنبه در شمال شرق کشور دما بین شش تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۲ است و در روز _جمعه پنجم اسفندماه_ وضعیت هوا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشینه ۱۹ و کمینه ۳ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 643209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.