تأثیر کاشت درختان شهری بر افزایش طول عمر

مطالعات اخیر نشان می‌دهد کاشت درخت در شهرها و حاشیه‌های شهری بر افزایش طول عمر شهروندان تأثیر مثبتی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط سازمان جنگل‌بانی ایالات‌متحده‌آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد هرچه درختان بیشتری در یک محله کاشته شود، ساکنان آن بیشتر عمر می‌کنند و کمتر در معرض جرایم خشونت‌آمیز و افسردگی قرار می‌گیرند.

محققان با مطالعه نتایج ۳۰ سال تحقیق و بررسی سازمان غیرانتفاعی دوستداران درختان (مستقر در پورتلند اورگان) دریافتند که این سازمان به‌مدت سه دهه ۵۰ هزار رأس درخت در سطح شهر کاشته است که به ازای هر ۱۰۰ درخت، شهر شاهد کاهش حداقل یک مرگ زودهنگام بوده است.

درختان شهری بخش اساسی زیرساخت‌های سلامت عمومی جوامع هستند و مطابق با مطالعه انجام شده، درختان بزرگ‌تر و اغلب مسن‌تر، با کاهش مرگ‌ومیر، ارتباط بیشتری دارند، زیرا با رشد درختان سطح برگ آن‌ها افزایش می‌یابد که این امر با جذب بهتر آلودگی هوا، تنظیم دما و کاهش صدا همراه است. یافته‌های این مطالعه با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌دهد درختان بزرگ‌تر با بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و اختلالات خلقی کمتر مرتبط است.

مطالعه جدید همچنین دربردارنده فهرست روبه‌رشدی از مزایای مرتبط با قرار گرفتن در معرض فضای سبز به‌ویژه در محیط‌های شهری است و بازهم مطابق با نتایج پیشین نشان می‌دهد افزودن فضای سبز به مناطق خالی شهر می‌تواند سلامت روان و تندرستی ساکنان و جوامع آن را بهبود ببخشد.

تأثیر کاشت درختان شهری بر افزایش طول عمر

محققان در این مطالعه شاهد کاهش ۲۹ درصدی خشونت‌های مسلحانه در نزدیکی مکان‌های سرسبز بودند و دریافتند که جایگزینی زمین‌های خالی و پر از زباله با درختان و فضای سبز می‌تواند جرم و جنایت را در شهر تا ۱۳ درصد و گرایش به آن را تا ۳۷ درصد کاهش دهد.

نتایج همچنین نشان می‌دهد درختان خیابانی بیشتر با کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌های تهدیدکننده زندگی، همچنین خطر ابتلا به آسم در کودکان همراه است و استفاده از باغ‌های اجتماعی در بهبود انسجام اجتماعی ساکنان و کاهش استرس بسیار مؤثر واقع می‌شود. از سوی دیگر تاج درختان (شاخه‌ها، برگ‌ها و ساقه‌هایی که آسمان را می‌پوشانند) باعث کاهش آسیب‌های ناشی از سیل و طوفان می‌شود.

به این ترتیب مسئولان شهری فیلادلفیا برنامه‌ای تدارک دیده‌اند که هر ساله بیش از ۸۰ مناقصه درخت در شهر برگزار شود. این برنامه به دنبال افزایش درختان شهری و مشارکت ساکنان در بهبود محیط اطرافشان است و در نظر دارد درختان خیابانی را به‌صورت رایگان در اختیار ساکنانی قرار دهد که به‌دنبال ایجاد فضای سبز در کنار پیاده‌روها و سایر اماکن عمومی در جوامع خود هستند.

تأثیر کاشت درختان شهری بر افزایش طول عمر

کد خبر 643174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.