۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
غذاهای معروف ترکیه

خاورمیانه یکی از غنی‌ترین نقاط جهان از نظر فرهنگ غذایی است. تنوع غذایی مشاهده‌ شده در خاورمیانه، در کمتر نقطه‌ای از جهان دیده‌ می‌شود.

در کشور عزیزمان ایران، به تنهایی تنوع غذایی‌ای به اندازه چند کشور وجود دارد. از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، هر منطقه غذاها و ادویه‌های مخصوص به خود را دارد که در سایر نقاط دیده‌ نمی‌شوند. با این حال، شاید شما نیز دوست داشته باشید که غذاهای کشورهای اطراف را نیز بچشید. مانند ایران، همه کشورهای خاورمیانه فرهنگ غذایی متنوع و غنی‌ای دارند.

شاید شما نیز نام برخی از غذاهای افغانستان یا پاکستان را بلد باشید. ناگفته نماند که به خاطر پیشینه مشترک، بسیاری از غذاها در میان کشورهای مختلف خاورمیانه مشترک اند و شما می‌توانید آن‌ها را در چند کشور ببینید. از این نمونه‌ها، می‌توانیم به قرمه‌ سبزی اشاره کنیم. با این حال، همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، آزمودن غذاهای کشورها و ملل دیگر نیز تجربه‌ای لذت‌بخش است. به ویژه اینکه سلیقه افراد خاورمیانه به هم نزدیک است و به احتمال زیاد، شما بسیاری از غذاهای خاورمیانه‌ای دیگر را دوست خواهید داشت.

یکی دیگر از این کشورها که فرهنگ غذایی غنی و متنوعی دارد، کشور ترکیه است. برای سفر به ترکیه، باید از مسائل زیادی مانند پرواز تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران آگاهی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا غذاها، رفت‌وآمد و بلیط‌های تهران استانبول را با هم بررسی کنیم.

مهم‌ترین غذاهای ترکی را می‌شناسید؟

برای آغاز، با دونر شروع می‌کنیم. این غذا اصالتی ترکیه‌ای ندارد؛ بلکه از نظر منشا و اصل به کشور آلمان بازمی‌گردد. با این حال، به دلیل وقوع برخی مسائل و افزایش ارتباطات ترکیه و آلمان، از نقطه‌ای به بعد مصرف آن در ترکیه نیز رایج شد. دونر به شکل‌های مختلفی سرو می‌شود. مهم‌ترین این اشکال، ساندویچ دونر است. ماده غذایی اصلی تشکیل دهنده دونر، گوشت است. در تهیه دونر عمدتا از گوشت گوساله و احیانا از گوشت مرغ یا بره استفاده می‌کنند. اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص غذاهای گوشتی و پروتئینی به شمار می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما دونر استانبول را امتحان کنید.

غذاهای معروف ترکیه

بسته به اینکه دونر به چه حالتی سرو شود، می‌تواند اسامی مختلفی داشته باشد. برای مثال، اگر دونر را به صورت پیچیده‌شده در نان لواش مصرف کنید، نام آن دوروم خواهد بود. همچنین، دروصورتی که دونر را به همراه ماست، سس و کره مصرف کنید، گاهی به آن اسکندر کباب نیز می‌گویند. از دیگر غذاهای معروف ترکیه، می‌توانیم به لاهماجون اشاره کنیم.

شاید نام این غذا را در قالب پیتزای ترکی شنیده باشید. روش تهیه لاهماجون، به شدت به پیتزا شبیه است. به همین دلیل، چنین نامی را به آن داده‌ اند. با این حال، نباید لاهماجون رو با پیتزا اشتباه بگیرید! لاهماجون غذایی است که نقش پیش وعده یا میان وعده را دارد و معمولا به عنوان غذای اصلی سرو نمی‌‎شود. این غذا، یکی از رایج‌ترین غذاهای ترکی است. شما در استانبول به راحتی می‌توانید در اکثر فست‌فودی‌ها یا رستوران‎های شهر لاهماجون را بیابید. از دیگر غذاهای معروف ترکیه، می‌توانیم به مانتی اشاره کنیم.

مانتی نیز مانند نمونه‌های قبلی، با استفاده از گوشت تهیه می‌شود. مانتی مکعب‌های بسیار کوچک خمیری اند که توسط ملاتی از گوشت چرخ‌کرده و ... پر می‌شوند. گاهی اوقات، در پخت مانتی از پنیر پیتزا و ... نیز استفاده می‌شود. مانتی از جمله غذاهای سنتی ترکیه است. به همین دلیل، شما می‌توانید انواع و اقسامی از آن را در رستوران‌های سطح شهر بیابید.

کباب‌های ترکیه

تقریبا محال است که از غذاهای ترکیه حرف بزنیم و کسی به یاد کباب ترکی نیفتد. همانطور که قبلا نیز مشاهده کردید، پایه و اساس بسیاری از غذاهای ترکی را گوشت تشکیل می‌دهد. درنتیجه، تنوع بسیار زیادی در بین کباب‌های ترکیه دیده می‌شود و انواع و اقسامی از آن‌ها را می‌توانید در این کشور پیدا کنید. برخی از آن‌ها به قدرتی محبوب و مشهور شده اند که از مرزهای ترکیه نیز فراتر رفته اند و در سایر کشورها نیز طبخ و سرو می‌شوند.

غذاهای معروف ترکیه

یکی از معروف‌ترین کباب‌های ترکی، آدانا یا اورفا است. پایه اصلی این غذا را گوشت بره تشکیل می‌دهد که بر روی سیخ مخصوص گریل می‌شود. در طعم‌دار کردن این کباب، ادویه‌ها به‌ویژه فلفل اهمیت بسیار زیادی دارند. کباب دیگر استانبول، اسکندر کباب است. اسکندر کباب بعضی اوقات کاملا مشابه دونر تهیه می‌شود و گاهی اوقات با آن فرق دارد. همچنین، می‌توانید اسکندر کباب را در دو حالت چلو و عادی سفارش بدهید. این کباب به قدری طرفدار دارد که حتی در برخی از رستوران‌های ایرانی نیز می‌توانید نام آن را در میان منوی غذایی ببینید. از دیگر انواع کباب‌های ترکی، می‌توانیم به بیتی بیف و شیش کباب اشاره کنیم.

پرواز به ترکیه و اقامت در آن

معمولا ساده‌ترین راه برای سفر به ترکیه، مسیر هوایی است. این مسیر نسبت به مسیرهای دیگر طرفداران بیشتری دارد و بسیار محبوب‌تر است. کافی است که از تهران با پرواز تهران استانبول به استانبول بروید؛ سپس می‌توانید از استانبول به هر نقطه ترکیه که بخواهید دسترسی داشته باشید. همچنین در برگشت نیز تنها کافی است که به استانبول بروید و سپس از بلیط استانبول به تهران استفاده کنید. در نقطه مقابل روش هوایی، روش سفر زمینی را داریم. شما می‌توانید از پایانه غرب تهران، بلیط تهران استانبول با اتوبوس را تهیه کنید و از راه زمینی راهی این شهر شوید. با این حال، روش سفر زمینی چالش‌های بسیار بیشتری دارد و بسیار از روش هوایی خسته‌کننده‌تر است. از مزایای سفر زمینی نیز می‌توانیم به صرفه‌جویی در هزینه‎‌ های سفر اشاره کنیم. درصورتی که هنوز هم درمورد مسائلی مانند پرواز تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران سوالاتی دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کنید و سوالات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

کد خبر 643110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.