مصادیق جرائم انتخاباتی، ۹ ماه قبل از انتخابات مشخص می‌شود

نمایندگان مجلس مصوب کردند که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم مصادیق جرائم انتخاباتی را ۹ ماه قبل از انتخابات مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _چهارشنبه سوم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۹ این طرح با ۱۶۲ رأی موافق، هفت رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۹ این طرح؛

ماده ۹- یک ماده به عنوان ماده ۱۴ مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۱۴ مکرر - به منظور پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات انتخاباتی:

الف) شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در چهارچوب وظایف خود راهبردها، برنامه‌ها، تدابیر و سایر اقدام‌های لازم در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را حداقل نُه‌ماه قبل از برگزاری انتخابات اتخاذ می‌کند.

ب) دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مکلفند با استفاده از امکانات موجود پژوهش‌های لازم برای آسیب‌شناسی علل وقوع جرایم انتخاباتی و راه‌های پیشگیری از آن را انجام داده و نتایج آن را برای اتخاذ تصمیم به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم یا برای اجرا یا بهره‌گیری به سایر نهادها و سازمان‌ها ارائه دهند.

کد خبر 643040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.