ضرورت بررسی فوری طرح اصلاح انتخابات مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات نیازمند بروزرسانی است و بار دیگر طی هفته جاری در خانه ملت بررسی خواهد شد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار کرد: بررسی این موضوع در هفته جاری در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی درباره ضرورت بررسی فوری و ارسال قانون انتخابات به شورای نگهبان، افزود: تا زمان برگزاری انتخابات در سال آینده زمان زیادی باقی نمانده است، قانون جدید هر چه زودتر تصویب شود می‌تواند مبنایی برای انتخابات سال آینده مجلس دوازدهم باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره ایرادهای وارد شده بر این قانون و بازگشت آن به کمیسیون اظهار کرد: تعدادی از موارد اشکالات اساسی داشت که اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات وارده الگوی نظام انتخاباتی بود و در موضوع تناسب اشکال‌هایی داشت که حذف شد، البته در بحث پیشنهادات نسبت به این قانون، نمایندگان می‌توانند اظهار نظر کنند.

جوکار افزود: بحث علی‌البدل شدن یک نماینده در حوزه‌های انتخابیه موضوع دیگری بود که این پیشنهاد هم در اصلاحیه حذف شده است.

کد خبر 646916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.