صداوسیما ملزم به ترویج هنجارهای انتخاباتی با تبیین جایگاه مجلس شد

نمایندگان مجلس صداوسیما را مکلف به پخش برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت کشور یا هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می‌دهند، کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _چهارشنبه، سوم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۸ این طرح با ۱۵۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۸ این طرح؛

ماده ۸- ماده (۱۴) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۱۴- سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی نسبت به تبیین جایگاه مجلس، وظایف نمایندگان و فرآیند انتخابات اقدام نماید و همچنین برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت کشور یا هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می‌دهند و نیز کلیه اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات را از شبکه سراسری یا محلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نماید.

تبصره- وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند وظایف مقرر در این ماده را در برنامه‌های آموزشی و درسی خود قرار دهند.

کد خبر 643003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.