«اتم» با رویکرد مردمی برگزار می‌شود

مسئول رویداد کشوری «اتم» گفت: این رویداد تاکنون در یازده استان کشور با رویکردی مردمی و برای حل مسئله در مناطق و استان‌های مختلف برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد فرهنگ امروز _ سه‌شنبه دوم اسفند _ در «رویداد اتم اصفهان» که در هنرسرای خورشید برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، گروهی از جوانان ایده‌ای با نام «اتم» را مطرح کردند.

وی افزود: همان زمان جوانانی برای پیشرفت و توسعه کشور در تلاش بودند و الگوها و ایده‌هایی داشتند که به‌دنبال عملیاتی کردن آن‌ها بودند تا در کنار شناخت مسائل، بتوانند راهکارها و راه‌حل‌هایی داشته باشند.

مسئول رویداد کشوری «اتم» با بیان اینکه در سال ۹۶ توانستیم ۷۰۰ اتم (الگوها و تجربه‌های موفق مردمی) را در کشور شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: آن زمان این افراد را در یک مجموعه گرد هم آوردیم و متوجه شدیم که هیچ‌کدام از آن‌ها اتم یکدیگر را نمی‌شناسند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید این افراد و ایده‌های آن‌ها را معرفی کنیم تا شناخته شوند.

وی افزود: الگو و مدل ابتدایی فعالیت اتم‌های شناسایی‌شده، منطقه یا محله زندگی خودشان بود؛ به گونه‌ای که هر فرد دارای ایده بتواند برای حل مسئله در محدوده محل زندگی خود اقدام کند و راهکار داشته باشد.

فرهنگ با اشاره به اجرای فصل دوم «رویداد اتم» اظهار کرد: در این فصل، نزدیک به سه هزار پیامک از افراد صاحب ایده دریافت شد و درنهایت ۳۰۰ نفر از میان این تعداد اتم انتخاب شدند. در مرحله نخست برپایی رویداد اتم در استان اصفهان ۳۰۰ نفر شناسایی شدند که بیش از ۶۰ نفر آن‌ها حضور داشتند.

مسئول رویداد اتم تصریح کرد: این رویداد تاکنون در یازده استان کشور با رویکردی مردمی و برای حل مسئله در مناطق و استان‌های مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری این رویداد در استان اصفهان از میان ۶۰ اتم، ۱۶ اتم ایده‌های خود را معرفی می‌کنند و از میان ۱۶ اتم، سه اتم انتخاب می‌شوند و به مرحله کشوری راه می‌یابند.

فرهنگ با بیان اینکه فضای این رویداد بسیار امیدآفرین، پویا و خلاقانه است، گفت: ازجمله نمونه‌های موفق شناسایی اتم‌ها می‌توان به مادری اشاره کرد که ۳۰ کارگاه صنایع دستی در نصرآباد یزد راه‌اندازی و افراد زیادی را مشغول به کار کرده است. همچنین معلمی که پس از ۳۰ سال و در دوره بازنشستگی به روستاهای دورافتاده می‌رود و باز هم راه تدریس و تعلیم و تربیت را ادامه می‌دهد.

مسئول رویداد اتم کشور افزود: امیدواریم این رویداد بتواند هدف اصلی خود را با رویکرد مردمی برای حل مسائل در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بیش از پیش دنبال کند و با کشف اتم‌های جدید به حل و فصل مسائل سرعت دهد.

به گزارش ایمنا، پس از ارائه ۱۶ اتم منتخب استان اصفهان در رویداد امروز و بر اساس اعلام روابط عمومی این رویداد، نتیجه نهایی برای مشخص شدن سه اتم راه‌یافته به مرحله کشوری طی سه روز آینده در وبگاه www.atomtv.ir اعلام خواهد شد.

کد خبر 642900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.