«اتم»؛ طرحی برای دیده شدن الگوها و تجربه‌های موفق زندگی

دبیر رویداد اتم در اصفهان گفت: با اجرای این رویداد توانستیم تجربه‌های برتر یک استان را در استان‌ها و شهرهای دیگر پیاده‌سازی، بومی‌سازی و استفاده کنیم. در این بخش اقشار مختلف از رویداد اتم استقبال کردند و بیشتر شامل گروه سنی جوانان بودند.

رسول حاج‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «اتم» یک برنامه تلویزیونی است که الگوها و تجربه‌های موفق زندگی در جای‌جای کشورمان را شناسایی و معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه فصل اول برنامه اتم از شبکه اول سیما پخش شد و مسابقه‌محور بود، افزود: افرادی که الگوها یا تجربه‌های موفقی داشتند در این رویداد شرکت کردند. نحوه اجرا به این شکل بود که هر فردی که در مرحله استانی عنوان برتر را کسب کرده بود، به مرحله کشوری راه پیدا می‌کرد.

دبیر رویداد اتم در اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مرحله دوم فصل دوم برنامه اتم در استان اصفهان آغاز شده و در حال برنامه‌ریزی و تدارک آن هستیم. هر فردی که متقاضی شرکت در رویداد باشد، می‌تواند جمله «من یک اتم هستم» را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۳۳۹ ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه اتم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت ورزش و جوانان اجرا می‌شود. حامی برنامه در اصفهان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلان‌شهر است که در حال برنامه‌ریزی برای اجرای رویداد است.

رویکرد اصلی برنامه اتم

حاج‌هاشمی ادامه داد: در این مرحله قصد داریم افرادی که تجربه و ایده موفقی در زمینه‌های مختلف محیط زیست، امور اجتماعی، خیریه، فرهنگ یا اقتصاد دارند و موفق بوده‌اند، خود را به ما معرفی کنند تا بتوانیم به‌گونه‌ای بهتر، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان را بشناسیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حال شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های اتم در استان اصفهان هستیم و امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه برنامه برای اجرا و پخش از شبکه استانی صداوسیمای مرکز اصفهان آماده شود.

دبیر رویداد اتم اصفهان خاطرنشان کرد: این افراد وقتی در یک مجموعه گرد هم آمدند، متوجه شدند تعداد زیادی از افراد دیگر نیز هستند که ایده‌ها و طرح‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دارند که باید معرفی شوند. در کنار هم قرار گرفتن، تبادل تجربه و ارتباط گرفتن با مسئولان از جمله اهدافی بود که با اجرای طرح اتم محقق شد.

وی اظهار کرد: با اجرای این رویداد توانستیم تجربه‌های یک استان را در استان‌ها و شهرهای دیگر پیاده‌سازی، بومی‌سازی و استفاده کنیم. در این بخش اقشار مختلف از رویداد اتم استقبال کردند که بیشتر گروه سنی جوانان بودند.

حاج‌هاشمی تصریح کرد: الگوی موفق ابتدا یک ایده اولیه بود اما در آینده و پس از اینکه عملیاتی شد، اکنون به یک شرکت علمی یا دانش‌بنیان تبدیل شده است. به عنوان نمونه ایده اجرایی شده برای یک مرکز خیریه بزرگ عملیاتی و محقق شده است که در طول این مسیر گاهی نیاز به حمایت داشته است و گاهی خود افراد به مرحله نهایی کار و تحقق ایده رسیده‌اند.

نحوه شرکت در رویداد اتم

وی افزود: متقاضیان از طریق سامانه پیامکی اعلام شده یا از طریق مراجعه به وبگاه www.atomtv.ir می‌توانند اتمی شوند؛ در ادامه دبیرخانه اتم با آنها تماس می‌گیرد تا مراحل بعدی کار هماهنگ و انجام شود.

دبیر رویداد اتم استان اصفهان افزود: افراد صاحب ایده گاهی از شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند و گاهی ما خودمان تماس می‌گیریم و به آنها مراجعه می‌کنیم و از نزدیک با افراد و ایده‌هایشان آشنا می‌شویم.

به گزارش ایمنا، اتم مرکزی مردم‌نهاد است و این رویداد را با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف پیگیری و اجرا می‌کند.

کد خبر 636370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.