واکسن کرونا خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واسکن کرونا خطر بروز سکته قلبی و مغزی را در میان افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر واکسن کرونا بر بیماری‌های قلبی عروقی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی بیش از ۱.۹ میلیون فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. تقریباً ۲۱۸ هزار نفر آن‌ها یکی از واکسن‌های mRNA مانند فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون را دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها را نیز کاهش می‌دهد. تاثیر مثبت واکسن کرونا بر افرادی که پیش از این درگیر بیماری‌های دیابت نوع دوم، کلسترول بالا، بیماری کبدی و چاقی بودند، چشم‌گیرتر بوده است.

به گفته محققان، دریافت واکسن کرونا خطر بروز مشکلات جدی ناشی از بیماری کووید -۱۹ مانند بیماری‌های قلبی جدی را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌‎شود که افراد واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را در زمان تعیین شده دریافت کنند. افراد مسن و کسانی که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر از دیگران از مزایای واکسن کرونا بهره‌مند می‌شوند.

نتایج این مطالعه در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 642805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.